„Dost mě to mrzelo, na tento závod jsem se obzvlášť soustředil. Až do osudného okamžiku všechno vycházelo skvěle,“ zalitoval jezdec.
Co se stalo? Na 19. testu začala kontrolka na palubní desce ukazovat, že nebezpečně klesá tlak oleje. Pilot, kterého tradičně navigoval Pierangelo Scalvini, proto raději zastavil. „Nechtěl jsem poškodit motor,“ vysvětlil.
Bylo to k vzteku. Finská rallye patří mezi nejtěžší a zároveň nejoblíbenější podniky v šampionátu. Dobrý výsledek se cení.
„Zajeli jsme pár dobrých časů, ale chybí třešinka v podobě dojetí do cíle,“ posteskl si jezdec, který se během celé rallye držel na bodovaných příčkách. Začínal sice na 9. pozici, ale v závěru úvodní etapy už byl čtvrtý.
Valoušek, který startoval ve Finsku podruhé, si užíval rychlých tratí. Bavily ho skoky přes horizonty, i když občas dopadl na „čumák“.
„Musíte vědět, kdy skočit a kdy přibrzdit,“ popisuje zrádnosti skandinávských tratí.
„Někdy to vypadá, že skočíte pekelně, tak brzdíte a přitom neskočíte vůbec. Jindy máte před sebou horizont, který vypadá obyčejně, ale přitom letíte třicet metrů daleko a metr vysoko,“ srovnal.
Na hořekování nad nešťastným koncem nemá Valoušek čas. Do konce prázdnin ho čekají ještě dvě náročné soutěže.
Příští týden se představí na domácí Barum rallye Zlín, týden poté ho čeká Německá rallye. „Snad bude motor v pořádku,“ doufá.