"Od roku 2005 se kopce rozdělí na krátké a dlouhé. Na těch, kde jsou tratě kratší než 3,5 km, pojedou pouze hobby jezdci. Mistrovství republiky se uskuteční na úsecích, jež jsou delší než 3,5 km," vysvětlil ředitel závodu Valašský klobúk Adolf Fešárek, bývalý mistr republiky.
Místo startu v Malé Bystřici se nemění, cíl na Dušné se posune. "Pojede se kolem zastávky na Dušné, kde jsme umístili retardér, cíl bude na horizontu," popsal Fešárek.
Na víkendový dvojzávod míří více než stovka účastníků. Tak vysoký počet "vrchařů" ještě na Vsetínsku nestartoval. Piloty lákají nejen domácí body. Podnik je součástí středoevropského zónového šampionátu, mistrovství Slovenska i Česko-slovenské trofeje. Pořadatelům se proto hlásí účastníci z Česka, Slovenska, Rakouska, Polska a Švýcarska.
Valašský klobúk Sobota 17. července Neděle 18. července |
Z domácí a slovenské špičky nebude scházet nikdo. Na startu se objeví dvě F3000 (Krajči, Nevěřil), několik "placek" (například Krámský nebo Beneš) i řada tzv. plechových aut.
V loňském roce na Vsetínsku kraloval Miloš Beneš s vozem Lucchini P3 96M. Stejný model bude pilotovat také letos. Ozdobou závodů by měl být zejména jeho souboj s úřadujícím mistrem Otakarem Krámským v Oselle BMWK3.
Hlavní favorit seriálu potřebuje výrazně bodovat, po devíti podnicích mu v absolutním pořadí kategorie II patří až čtvrtá příčka. Vede Milan Svoboda s Reynardem 032. Klasifikaci kategorie I vévodí Dan Michl s Peugeotem 306 S16.