Pořadatelé vytvořili trať prologu hned za kongresovou halou v Clermont-Ferrand, kde proběhly přejímky. "Prolog byl klasický - paralelní s mnoha zatáčkami, několika skoky a jedním vodním, v tomto případě však bahnitým brodem. Brzy po poledni začalo hustě sněžit takže už většině motorkářů a všem autům i nám v kategorii kamionů trať pěkně rozmokla," postěžoval si Martinec.
Tomečkova Tatra dostala do dvoji DAF Nizozemce Jana de Rooye. "Myslím, že ani on na to moc nešlapal. Konec konců, že se to moc nevyplácí, jsme viděli v přímém přenosu. Minutu před námi startující Firdaus Kabirov to trošku přetáhl a nemohl se vejít hned do druhé zatáčky, takže musel couvat z valu oddělujícího obě tratě od sebe," popsal kolizi konkurenčního Kamazu.
Kratičký prolog byl ale jen lahůdkou před pět set kilometrů dlouhou jízdou do Narbonne. "Pořadatelé nás nakonec místo průjezdu venkovem hnali po dálnici, ale i tak jsme dojeli v až v jednu rádo a do postele se dostali ještě o hodinu později. I přes pozdní hodinu nás tu čekaly davy místních fanoušků a celé město bylo rozzářené. Přece jen ve Francii je Dakar celonárodní srdeční záležitost," sdělil spolujezdec.
Také druhý jezdec týmu Petr Vodák zvládl etapu bez problémů. "Má auto opět vrchovatě naložené, ale to je jeho úkol. Na Petra se vsak můžeme víc než stoprocentně spolehnout, je nám velkou pomocí. S jeho posádkou jsme se viděli chvíli v noci a ráno u snídaně, ale to už odjížděli," sdělil před startem pátečního programu Jaromír Martinec.