"Jen jsme trochu pokecali," podotkl mechanik týmu Jaromír Martinec, že na oslavu setkání není čas.
"Na sobotní večer jsme sice naplánovali večeři, to ale abychom mohli v klidu probrat týmovou strategii, která povede k úspěchu," doplnil Tomeček, který jediný byl během roku s Brazilci ve styku, byť pouze prostřednictvím elektronické pošty.
Strategie českého pilota je stejná jako v minulých letech; dokončit soutěž ve zdraví a pokud možno na stupních vítězů. To je i přáním brazilské části posádky, byť se Tomeček netají tím, že pro tým je nejdůležitější prorazit v kategoriích aut a motocyklů.
"Tatra je také důležitá, ale možná méně, než to u nás doma vypadá. Rozhodně se ale chováme jako komplexní tým, který potřebuje úspěch v kterékoliv kategorii," dodal Tomeček.
Posádka kamionu už by podle svých slov nejraději ukrajovala soutěžní kilometry v písečných dunách. Ještě v neděli ji ale čeká zhruba 700 kilometrů dlouhý přesun po silnicích z Paříže do Marseille, v pondělí finální příprava vozu zahrnující prakticky už pouze mytí a především na Silvestra každoroční a většinou celodenní martyrium s administrativní a technickou přejímkou.
"Bylo by lepší, kdybychom už mohli jet. Jsme natěšení," řekl Martinec. "Také už se těším do terénu, ale hlavně na to, že snad konečně protrhneme smůlu," přidal se Tomeček. Sám je optimistou, za volantem letošního vozu má lepší pocit než kdykoliv před tím.
Víru v úspěch v něm vzbuzuje jediná významnější novinka na soutěžní tatře, vzduchové pérování, které nahradilo dosavadní ocelové. "Hodně jsem s autem testoval a mám z něj velmi dobrý pocit. Můžeme si díky vzduchu víc dovolit a kamion přitom nedostane tolik zabrat," řekl Tomeček, jenž letos obsadil na Dakaru vinou mnohahodinové penalizace za neprojetí kontrolních bodů desáté místo.