„Skvělý pocit. Po tomhle druhém vítězství jsem už nějakou dobu šel. Děkuji Cyrilovi (šéfovi týmu Abiteboulovi), že mě zařadil do týmu po velmi špatné druhé polovině minulé sezony. Ve srovnání s dneškem to je dost obrovský rozdíl,“ řekl webu šampionátu Lappi, který se v této sezoně dělí o třetí závodní vůz korejské automobilky s Danim Sordem a ve Švédsku slavil letošní premiéru. Na tamním sněhu a ledu si vylepšil maximum z roku 2019, kdy skončil druhý.
Lappi se po pátečních výpadcích dvojnásobného mistra světa Kalleho Rovanperäho a obhájce prvenství Otta Tänaka a sobotní nehodě zbylého vážného konkurenta Takamota Kacuty ujal bezpečného vedení v druhé etapě. Podle nového bodování si zajistil po sobotě 18 bodů a ve finále přidal už jen jediný za sedmé místo, ale celkově měl po 18 rychlostních zkouškách půlminutový náskok před vicemistrem světa Elfynem Evansem z Toyoty. Britský jezdec v posledním soutěžním dnu předstihl Adriena Fourmauxe z Francie, který za volantem fordu na třetím příčce vybojoval premiérové umístění na stupních vítězů v kariéře.
Rovanperä vylepšil nepovedený víkend triumfem v závěrečné power stage a spolu s druhým nejlepším celkovým časem ve třetí etapě získala hvězda Toyoty prvních 11 bodů v sezoně. V čele šampionátu se udržel Lappiho týmový kolega a vítěz úvodní Rallye Monte Carlo Thierry Neuville z Belgie. Ve Švédsku skončil čtvrtý.
Švédská rallyepodnik MS v automobilových soutěžích 1. Lappi, Ferm (Fin./Hyundai i20) 2:33:04,9, 2. Evans, Martin (Brit./Toyota Yaris) -29,6, 3. Fourmaux, Coria (Fr./Ford Puma) -47,9, 4. Neuville, Wydaeghe (Belg./Hyundai i20) -1:46,3, 5. Solberg, Edmondson (Švéd., Brit./Škoda Fabia RS) -5:04,2, 6. Pajari, Mälkönenová (Fin./Toyota Yaris) -6:23,9, ...38. Kohn, Woodburn (ČR, Brit./Ford Fiesta) -38:59,2 |