Schwarzovi ostrovní šotolinové tratě svědčí. V úvodní erzetě obsadil se speciálem Škoda Fabia WRC sedmé místo, v další dvou neopustil bodovanou osmičku. Ve druhé sekci, v níž byly na pořadu stejné rychlostní zkoušky jako v úvodu rallye, dosahoval časů okolo desátého místa. Nevydařil se mu ale závěrečný páteční test. V něm se propadl do druhé desítky a na nejrychlejšího Loeba ztratil téměř 50 vteřin.
Tuohino s druhou fabií WRC zaznamenává časy na konci pole jezdců startujících s tovární technikou. Jen v RZ 6 se dostal do první desítky.
Kresta s Fordem Focus WRC od úvodní zkoušky ztrácel více než vteřinu na kilometru a ani jednou se nedostal do první desítky. Ve druhé sekci ale podstatně zrychlil a postoupil o šest příček. Podobně se vedlo Gardemeisterovi, fordově jedničce, která se dostala až na bodovaná místa.
Italská Rallye byla od začátku soubojem francouzských značek Citroën a Peugeot. Do klání vstoupil nejlépe Grönholm s peugeotem, vyhrál první erzetu, v další byl druhý. Ovšem ve třetím měřením úseku poslal vůz přes střechu a ztratil téměř dvě minuty. V soutěži ale pokračuje.
Do vedení se dostal Loeb s Citroënem Xsara WRC, když byl nejrychlejší ve dvou z dopoledních zkoušek. Odpoledne ve skvělém výkonu pokračoval a zůstal ve vedení, když vyhrál dvě ze tří erzet. Na paty mu ale šlape Solberg se subaru.
O největší překvapení se zatím stará Fin Hirvonen, jenž je se soukromým Fordem Focus WRC třetí.
Pořadím řádně zamíchala pátá erzeta. V ní ze hry o první příčky vypadly hned tři tovární vozy: Galli (Mitsibishi) a Atkinson (Subaru) kvůli poškozeným závěsům kol, Duval (Citroën) předvedl podobně jako Grömholm kotoul.
Italská Rallye pokračuje v sobotu druhu etapou, v níž je na programu pět rychlostních zkoušek včetně nejdelšího úseku Tandaló (38,77 km), který se jede dvakrát. Závěrečná etapa je na pořadu v neděli a obsahuje šest měřených úseků.
Neoficiální výsledky po první etapě (cca 140 km RZ):
1. Loeb (FR., Citroën) 1:34.51,3 hod., 2. P. Solberg (Nor., Subaru) -31,7 vt., 3. Hirvonen (Fin., Ford) -59,6, 4. Rovanperä (Fin., Mitsubishi) -1:17,7 min., 5. Gardemeister (Fin., Ford) -1.33,8, 6. Märtin (Est., Peugeot) -1.34,5, 7. Grönholm (Fin., Peugeot) -2.11,9, 8. Schwarz (Něm., Škoda) -2.16,3,...11. Kresta (ČR, Ford) -2.31,6 min., 15. Tuohino (Fin., Škoda) -2.59,7.