Sató se po třetí zastávce v boxech dostal těsně za Barrichella a nad útokem dlouho nepřemýšlel. V první zatáčce se vnitřkem nacpal vpřed. Na útok doplatil polámáným předním křídla a ztrátou jistého umístění na stupních vítězů.
Ze závodu Japonce o chvíli později definitivně vyřadila závada motoru. Už druhý závod za sebou. Že by se technici Hondy vzhlédli ve způsobu práce v Mercedesu?
Barrichello se vážnějšímu poškození vozu vyhnul a byl rád, že dokázal alespoň dojet do cíle. Díky tomu získalo Ferrari čtvrtý double sezony.
"Myslím, že jsem při kolizi ztratil část karosérie a aerodynamicky na tom auto poté nebylo příliš dobře. Problémy jsem měl obzvlášť při vysokých rychlostech. Měl jsem štěstí, že závod už byl u konce," prozradil Barrichello.
Podle Brazilce nebyl Sató v pozici, aby mohl předjíždět. "Naštěstí jsem uviděl nos jeho vozu, jak se řítí zatáčkou a těsně zabránil nehodě. Byla náhoda, že moje auto nebylo víc poškozeno. Kdybych se neuhnul, byl jsem venku."
sató začínal závod ze druhého místa na startovním roštu, a pokud by Barrichella úspěšně předjel, získal by pro Japonsko nejlepší umístění na stupních vítězů všech dob. Barrichello tvrdí, že později se před něj dostat mohl, protože měl rychlejší auto.
"Měl s tím manévrem chvíli počkat. Byl dost rychlý a neměl zapotřebí předvádět takové manévry," dodal Brazilec.
Rubens Barrichello v F2004 při tréninku Velké ceny Evropy. |