Posádka Bouchet, Garia si tak vynahradila ztracené vítězství z předchozího závodu v Dubaji.
"Báječný den. Měli jsme smůlu v Dubaji, kde jsme byli ve vedení závodu ještě osm kol před koncem, ale pak nás potkaly technické problémy. Ale dnes bych moc rád blahopřál celému týmu, všem mechanikům, kteří odvedli dobrou práci, a také Antoniu Garciovi," uvedl Christophe Bouchut. "Neměl to snadné, jel s tímto vozem poprvé. Ale jel velice dobře a hlavně velmi rychle, skutečný hrdina. Vůz byl báječný, opravdu silný a zcela bez problémů."
Závod dokončil také český jezdec Adam Lacko na voze Saleen týmu Konrad Motosport, bohužel však až na nebodovaném místě. Další český zástupce Jan Vonka kvůli poruše svého vozu Porsche do cíle nedojel.
Pověst nejrychlejšího vozu v současném startovním poli potvrdil vůz Aston Martin DBR9 již v tréninku a na startu závodu tak potřetí obsadil nejlepší výchozí pozici. Christophe Bouchut nezaváhal ani po startu a bez problémů se ujal vedení závodu. Společně s novým spolujezdcem, kterým se stal Antonio Garcia, pak vytvořili hvězdnou dvojici a nikomu ze svých soupeřů nedovolili, aby je ani na chvíli ohrozil.
Vedoucí pozici, s výjimkou plánovaných zastávek v boxech, drželi po celé tři hodiny. Otázkou zůstávala pouze spolehlivost jejich vozu. Ale protože Aston Martin tentokrát tempo závodů vydržel bez nejmenších komplikací, nebylo o vítězi pochyb. Zato za jejich zády se odehrávala velká taktická bitva s nejistým koncem. Byla to bitva o mistrovský titul.
Jako první přišli o šanci na jeho zisk Wendlinger s Bertolinim, když jejich maserati již v devátém kole zastavila porucha převodovky. V tu chvíli se počet uchazečů o celkové prvenství zúžil na tři. Schneider s Bartelsem na dalším maserati se drželi na čtvrtém místě a Gardel s Ferrari 550 Maranello hned za nimi na páté pozici.
V 17. kole se Gardelův spolujezdec Pedro Lamy dostal před Schneidera a pozici si dále udržoval. Oba vozy, které se staly centrem pozornosti, však stále zajížděly shodné časy a pohybovaly se vzájemně v dohledu. Na čele se stále držela posádka Bouchut, Garcia sledovaná dvojicí Peter, Davies na Maserati týmu JMB Racing.
Gardel se V 58. kole díky zastávkám v boxech dostal na chvíli dokonce do vedení, ale již o chvíli později musel i on, zřejmě pro nedostatek paliva, zamířit do boxů. Zdržel se zde však o chvíli déle než jeho soupeři, a tak střídající Lamy musel znovu dohánět ztrátu na Scheidera. Ten se držel na čtvrté pozici o dvě místa před Lamym, což mu v této chvíli zaručovalo mistrovský titul.
Lamy sice dostihl před ním jedoucího Kumpena na corvette, ale dlouho se mu nedařilo jej předjet. Až teprve v 68. kole jej předstihl a hned vyrazil ke stíhací jízdě za Schneiderem. Než však mohlo dojít k přímému souboji, zabočilo černozelené maseratti do boxů doplnit palivo. Naproti tomu ferrari zůstávalo dál na trati, a protože do konce závodu zbývalo již asi jen 15 minut, vkrádala se všem na mysl jediná otázka: vydrží do konce bez jeho dotankování?
Bylo jasné, že tato okolnost rozhodne o titulu. Lamy byl čtvrtý a Scheider šestý. V případě že by Ferrari muselo do boxů, Scheider by se dostal před něj, a to by mu zaručovalo zisk titulu. Tři kola před koncem napětí gradovalo. Lamy na trati výrazně zpomalil. Že by mu již docházelo palivo? Avšak v dalším kole zastavuje na trati doposud třetí Maserati posádky Babini, Biagi a Lamy se tak i přes zpomalení posunul na třetí místo.
Bylo evidentní, že se snaží šetřit palivo. V poslední okruhu se tak přes něj ještě přehnal Kumpen na corvette a Lamy projíždí cílem jako čtvrtý, o jednu pozici před svým hlavním soupeřem. A tento výsledek je tím nejdůležitějším, protože zaručuje jeho spolujezdci Gabriele Gardelovi zisk mistrovského titulu, byť s rozdílem jediného bodu.
Jejich radost však bohužel neměla dlouhého trvání. O několik minut později totiž pořadatelé oznámili jejich diskvalifikaci. Důvod? Nedodržení minimálního limitu paliva v nádrži. Tým se proti tomuto rozhodnutí ihned odvolal, a tak o novém držiteli mistrovského titulu v kategorii GT-1 se bude rozhodovat za zeleným stolem.
V kategorii GT-2 si titul již před časem zajistila posádka týmu Truplem Racing Marc Lieb a Mike Rockenfeller. Potěšitelné je však také celkové osmé místo českého jezdce Jana Vonky v konečném hodnocení.
Neoficiální výsledky závodu:
1. Bouchut, Garcia (Aston Martin DBR9) 3:01:36.661, 2. Peter, Davies (Maserati MC12 GT1), 3. Longin, Kumpen, Hezemans (Corvette C5R), 4. Lamy, Gardel (Ferrari 550 Maranello), 5. Bartels, Scheider (Maserati MC12 GT1), 5. Cioci, Montermini (Ferrari 575 Maranello GTC), 6. Lechner, Ruberti (Saleen S7 R), ...11. Lacko, Konrad (Saleen S7 R).
Neoficiální konečné pořadí jezdců GT1:
1. Gabriele Gardel 75 bodů, 2. Timo Schneider 74, 3. Michael Bartels 74, 4. Karl Wendlinger 71, 5. Andrea Bertolini 71, 6. Thomas Biagi 63, 7. Fabio Babini 63, 8. Pedro Lamy 60, 9. Anthony Kumpen 52, 10. Bert Longin 52, 11. Mike Hezemans 52.
Konečné pořadí jezdců GT2:
1. Marc Lieb 102 body, 2. Mike Rockenfeller 102, 3. Emmanuel Collard 78, 4. Tim Sugden 78, 5. Luigi Moccia 55, 6. Gerold Ried 45, 7. Christian Ried 44, 8. Jan Vonka (ČR) 27.5, ...13. Miro Konopka (Slov.) 19,5, 27. Petr Valek (ČR) 8, 39. Josef Venc (ČR) 5.