Odpovídal na vaše otázky týkající se nejen těsné bitvy s Loebem, ale také o tom co si myslí o vstupu krajana Kimmiho Räikkönena do rallye nebo jak se chystá na blížící se Rallye Monte Carlo, kde bude v novém voze Ford Fiesta S2000 bojovat proti továrnímu týmu Škoda.
odpovědi Mikko Hirvonena čtěte ZDe |
29letý rodák z Jyväskyly, která hostí finský díl mistrovství světa, není v Česku poprvé. V roce 2005 testoval poblíž Zlína vůz Škoda Fabia WRC, s nímž nedojel Japonskou rallye.
Ve stejném roce závodil také se soukromým fordem a svými výsledky (zejména třetím místem ve Španělsku) zaujal šéfa továrního týmu Ford Malcolma Wilsona, který jej angažoval jako továrního pilota namísto Romana Kresty.
Hirvonen doplnil krajana Marcuse Grönholma a pomohl Fordu vyhrát značkový titul. V posledním podniku sezony v Austrálii vybojoval své první vítězství v mistrovství světa, v roce 2007 znovu přispěl ke titulu mezi týmy.
O rok později už se stal jedničkou Fordu, protože Grönholm ukončil kariéru. Ale ani tři vítězství mu na Loeba nestačila, v celkovém pořadí skončil druhý. Jeho výkonnostní vzestup pokračoval letos, k titulu mu chyběl jen krůček. Ještě před poslední soutěží o bod vedl, ale ve velšských lesích nestačil na Loeba, takže nedosáhl ani na vysněný titul.
"Byl blízko, jsem moc zklamaný," pronesl Hirvonen v cíli. "Ale těší mě, že celý rok jsme drželi formu a sezonu zvládli bez větších chyb. Už se těším na další rok, abych to Sébastienovi mohl vrátit."