Martin Prokop

Martin Prokop

Prokop při premiéře s WRC boural. Bylo to krocení divoké zvěře, řekl

  • 0
Cardiff (Od zvláštního zpravodaje MF DNES) - Přál si jet bez chyb a hlavně bez nehod. Už druhý den Britské rallye, kde poprvé Martin Prokop jede s vozem WRC, zjistil, jakou sílu v sobě toto auto má. "Bylo to krocení divoké zvěře, které šlo jen těžko udržet na cestě," řekl Prokop, jenž měl v šesté erzetě nehodu, po které pro musel včera s Fordem Fiesta WRC předčasně skončit.

Co se tedy stalo?
Byla to klasická chyba. Byl jsem trošku širší v nájezdu, jenže zrovna tato zatáčka patřila k užším. Okamžitě jsme spadli do potoka, který byl zakončený skálou, což nás vymrštilo do vzduchu. Letěli jsme docela vysoko a pak spadli na zem. Když jsem to potom viděl na videu, tak jsem si připadal jak pingpongový míček.

Dál jet nešlo?
Zkoušeli jsme to, ale rozseklo nám to hadici od brzd a nešlo brzdit. Navíc jsme měli vyrvané rameno u diferenciálu. Museli jsme odstoupit, což je pro premiéru s WRC nepříjemné, ale počítali jsme s tím, že to může přijít. V tomto rychlém světě to tak chodí. Přitom to byl karambol, u kterého to vypadá, že ho člověk do poslední chvíle vybojuje. Jen to chce štěstí. Ale já jsem takových chyb udělal dnes víc. Ovšem musím přiznat, že to byla docela rána a nic příjemného.

V sobotu můžete podle pravidel s penalizací pokračovat. Budete?
Ano. Auto má jen malinko popraskaný nárazník a dveře, z čehož je vidět, že to byla malá nehoda s velkým důsledkem. A já jsem ve Walesu od toho, abych se s tím autem naučil co nejvíc. Každý kilometr, který jsem tu neodjel, mi bude chybět. Navíc hodně řešíme nastavení. To auto je nastavené, jako by s ním jel někdo zkušený, ale my potřebujeme auto, které dokáže reagovat na chyby.

Jak těžká jízda s WRC je?
Trať byla strašně kluzká a paradoxně ten výkon a rychlost auta tady byla nevýhodu než výhodou. Protože to bylo jen krocení divoké zvěře, bylo těžké ho udržet na cestě. A když už se někde rozjelo, tak bylo těžké ho zastavit. Nic jednoduchého.

Co pak člověk prožívá?
Je zklamaný, protože takhle jsem si premiéru nepředstavoval. Byl jsem smutný, že nemohu jet dál. Chtěl jsem jet a jet. Jenže po nehodě bylo jasné, že je konec, jen jsme hledali místo, kde to odstavíme. V sobotu tak začínáme od nuly. Pak je nepříjemné čekání, než vás odvezou do servisu. Tady trvalo pět hodin, jednou v Německu dokonce devět. A do toho se nám diváci škodolibě smáli. Ale hlavní je, že to dopadne dobře, že člověk odejde po svých.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž