Nakonec Brazilec litoval, že se nedostal až na stupně vítězů. "Být mezi třemi by bylo krásné," zasnil se. "Ale to může ještě přijít."
Massa byl jedním z jezdců, kteří uvízli v hromadné strkanici v úvodu závodu. Jeho zadní křídlo zničil v zatáčce La Source Japonec Sató a on musel k opravě do boxů.
"Po dvou kolech jsem byl hrozně zklamaný," vyprávěl, jak se v průběhu odpoledne měnily jeho pocity. "V La Source po startu se mi zablokovala kola a vrazil jsem do Kimiho. Vůbec jsem o něm nevěděl, pak to do mě zezadu našil Sató."
Massa musel do boxů k výměně zadního přítlačného křídla, ale o kolo později tam byl znovu. Volant mu v rukou vibroval tolik, že se nedal udržet. Pak se s plnou nádrží prodíral za krajanem Barrichellem celým startovním polem.
"I potom se auto trochu třáslo, ale mohl jsem jet naplno. Tým odvedl opět fantastickou práci," dodal jeden z testovacích jezdců Ferrari.
Ani druhý jezdec Sauberu Giancarlo Fisichella se tlačenici po startu nevyhnul, ale stejně jako Massa žádné fatální následky neměl a dokončil na páté pozici.
"Po startu do mě někdo v La Source zezadu vrazil a poškodil mi zadní křídlo a difuzor. Přišel jsem o část aerodynamického přítlaku," prozradil od příští sezony jezdec Renaultu.
"Byl jsem stále schopný bojovat o body, ale nebylo to jednoduché. Ve dvacátém okruhu jsem ve dvanácté zatáčce vyjel ze silnice, poškodil si přední křídlo a přišel o další část přítlaku."
Po jednom z návratů safety caru do boxů na Fisichellu překvapivě málem úspěšně útočil Rakušan Klien s Jaguarem. "Při pomalé jízdě hodně klesla teplota pneumatik," vysvětloval Fisichella. "Měl jsem plné ruce práce, abych Kliena za sebou udržel. Ale nakonec jsme byli v cíli čtvrtí a pátí. To je úžasné."