Pozzo vyrazí s tovární Octavií WRC

Mladá Boleslav - Argentince Gabriela Pozza čeká velký okamžik - před domácím publikem se poprvé představí jako tovární jezdec Škody Motorsport. Třiadvacetiletý mistr světa skupiny N dosud startoval s Octavií WRC prviátní britské stáje Davida Suttona. Argentinská rallye se pojede 16.-19. května a bude šestám podnikme mistrovství světa. Kromě Pozza se v Argentině představí oba stálí piloti Švéd Kenneth Eriksson a Fin Toni Gardemeister. "Je to soutěž plná nástrah a zároveň je i vyvážená. Ani rychlá, ani pomalá," uvedl Gabriel Pozzo, kterého doplní navigátor Daniel Stillo.

"Byl jsem neskutečně šťastný, když jsem se tuto zprávu dozvěděl. Společně s Danielem se pokusíme tuto šanci v Argentině maximálně využít. Budeme se snažit moc nemyslet na skutečnost, že pojedeme před našimi fanoušky a doufám, že se nám podaří dosáhnout dobrého výsledku," doufá Pozzo.

Za soukromý tým jste měl s Octavií WRC možnost startovat v Katalánsku a na Kypru. Jaké jsou vaše dojmy? 
Když poprvé usednete do vozu WRC, okamžitě cítíte ten velký rozdíl. Další myšlenka, která vás hned napadne, je to, jak obtížné musí být takový vůz řídit. Ovšem po chvíli si uvědomíte, jak je jednoduché si na něj zvyknout. Objevíte najednou tolik možností, které vám jízdu usnadňují. Octavií WRC jsem po absolvování Katalánska a Kypru byl opravdu velmi nadšen.

Můžete porovnat ovládání auta skupiny N a vozu WRC. Co vás nejvíce překvapilo?
Řízení auta skupiny N je velmi odlišné od řízení vozu WRC. Vůz skupiny N je téměř sériový stroj, kdežto automobil WRC je strojem  soutěžním. Na Octavii WRC mě nejvíce překvapilo její chování na rozbitém povrchu. Tenhle vůz prostě jede pořád. Vedle toho se mnohem lépe ovládá - můžete využít propracované zařízení, které s ovládáním výrazně pomáhá. Při řízení auta skupiny N naopak musíte hodně spoléhat na vaše tělo. Octavia WRC vyžaduje spíše technické dovednosti. Elektronika pomáhá dosáhnout lepší koncentrace a pozornosti při řízení.      

Co pro vás znamená absolvovat soutěž mistrovství světa na domácí půdě a navíc v továrním týmu?
Jet za tovární tým a doma pro mě znamená hodně moc. Myslím, že pro každého jezdce, který může být součástí takového týmu jako je Škoda Motorsport a který má možnost představit se domácím fanouškům, je taková příležitost k nezaplacení. Společně s mým spolujezdcem Danielem Stillem se pokusíme tuto šanci v Argentině maximálně využít. Budeme se snažit moc nemyslet na skutečnost, že pojedeme před našimi fanoušky a doufám, že se nám podaří dosáhnout dobrého výsledku.

Jak vidí Argentinskou rallye domácí mistr světa?
Je to složitá soutěž se spoustou nástrah. Je zapotřebí vědět kdy a kde být se svým autem opatrný. Svou obtížností je vlastně stejná jako všechny ostatní rallye mistrovství světa. Rallye Argentina není nejdrsnějším podnikem, ovšem nepatří ani mezi soutěže s nejlepším povrchem, jako například Nový Zéland. Je to rallye, která není ani rychlá, ani pomalá. Je to prostě vyvážená soutěž.

Jakou roli hrají místní zkušenosti?
Pro mě znalost domácího prostředí není klíčovým faktorem. Absolvoval jsem tuto soutěž sice už třikrát, ovšem jiní tovární jezdci jsou mnohem zkušenější než já. Necítím se tedy oproti nim v nějaké výhodě. Navíc jsou to oni, kdo má výrazně více znalostí se svým autem.

Očekávání domácích fanoušků bude jistě velké a vystaví vás obrovskému tlaku. Nemáte z toho obavy?
Nemám. Při soutěži se snažím na to, že jedu před svými fanoušky, nemyslet. Soustředím se pouze na to, co umím nejlépe - jet tak rychle, jak je to možné a vyvarovat se chyb.

Máte spolu s vaším spolujezdcem Danielem Stillem pro Argentinskou rallye nějakou speciální strategii?
Ne, žádnou speciální strategii nemáme. Jak jsem již řekl, chceme jet tak rychle, jak jen budeme moci a vyvarovat se chyb. Samozřejmě, že absolvovat tuto soutěž pro nás neznamená totéž, co start na jiné rallye kdekoli jinde na světě. Naší hlavní metou je dojet s Octavií WRC na cílovou rampu.

Jak jste vyplnil čas mezi posledním kláním na Kypru a nadcházející soutěží v Argentině?
Většinu času jsem strávil zařizováním věcí spojených právě s Argentinskou rallye. Vybíral jsem tratě pro naše testování, aby se celý tým Škoda Motorsport mohl na soutěž co nejlépe připravit. Věřím, že se díky tomu podaří optimálně nachystat Octavie WRC a dosáhnout pak v samotné rallye kvalitních výsledků.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž