Jste znám posedlostí dakarskou rallye. Je asi zbytečné ptát se vás, jak se těšíte?
Moc, to se ani nedá popsat. Nejraději bych vyjel už zítra.
Co víte o letošním ročníku, znáte už trasu soutěže?
Pravděpodobně bude podobná té předchozí. Přesně ji ale neznám, hledal jsem ji na internetových stránkách pořadatelů, ale neúspěšně. Organizátoři ale určitě zase přichystají něco nového, jako každý rok.
Jednou z novinek je zařazení dvou extrémně dlouhých takzvaných maratónských etap.
Je to změna k lepšímu. Čím je Dakar těžší, tak je to pro nás lepší. Posádky i tatrovky jsou hodně odolné, je to výhoda proti našim soupeřům.
Kdo by měl být vedle tatry Karla Lopraise vaším největším soupeřem?
Ve startovní listině na internetu jsem prozatím našel Japonce Sugawaru. Neobjevil jsem tam ale ani jeden vůz automobilky Kamaz. Rád bych věděl jestli pojedou a jestli vůbec stihli přestavět vůz.
Právě tater a ruských kamazů se nejvíce dotkly nově schválené technické předpisy. S čím pořadatelé přišli?
To, co v květnu schválili, byl podraz. Úplně zrušili kategorii kamionů, ve které jely tatrovky a kamazy. Chtěli se asi vypořádat s konkurencí.
Přesto jste stihli vůz přizpůsobit, posunuli jste dopředu motor. Projeví se změna výrazně na jízdních vlastnostech?
Dost. Hlavně v muldách budu muset zpomalit, protože to bude více skákat. Přední náprava je přetížená, proto jsme zvolili tvrdší pérování a jiné tlumiče. Pořád se snažíme dostat váhu dozadu, ale moc to nejde. U předchozího auta byla rozložena rovnoměrně, na každou nápravu připadlo pět a půl tuny.
Závodní tatře vašeho Petrobras Lubrax Letka Racing týmu bude sloužit asistenční vůz stejné značky. Bude mít i jiné úkoly?
Tak jako minule bude tatra poskytovat servis i týmovému motocyklistovi a osobnímu automobilu. Bude ji pilotovat Petr Vodák.
Jaká bude sestava závodní tatry?
Stejná jako minule. Pilotovat všechny měřené úseky budu já, navigátorem je Jaromír Martinec, druhý pilot je Brazilec André Azevedo. André bude ve startovní listině uveden jako první, což je přání brazilské společnosti Petrobras, která pokrývá náš rozpočet více než šedesáti procenty.
TOMÁŠ TOMEČEK
Narozen 26. května 1970. Automobilový konstruktér. Před příchodem do soutěžního oddělení Tatry závodil s T 805 v Truck Trialu. Rallye Paříž - Dakar v kategorii kamionů: 1995 - navigátor, první a vítězná účast a (v posádce Lopraise) 1996 - navigátor u Lopraise, pro poruchu vůz nedojel 1998 - navigátor u Sklenovského, posádka byla přepadena a vůz ukraden 1999 - řidič Tatry Letka Racing teamu, celkově třetí 2000 - řidič Tatry Letka Racing teamu, celkově čtvrtý 2001 - řidič Tatry Letka Racing teamu, pro poruchu odstoupil z 1. pozice |