"Testy to byly dobré, ale na pozici se vůbec nedívám, protože odborně řečeno by to bylo irelevantní," říká student práv Abraham v telefonickém rozhovoru z Malajsie.
Co vám testy ukázaly?
Hlavně jsme vyzkoušeli, co jsme potřebovali. Zkoušelo se nastavení, což nám relativně šlo. A zvládnul jsem to i fyzicky. První den z těch tří byl nejhorší, protože jsem na motorce seděl po dlouhé době a zbylé dva dny jsem na to doplácel. Ráno to bylo jednodušší, odpoledne děsivé, protože je tady velké vedro. A když vyjdete na sluníčko, je to pařák k nevydržení.
Stroj MotoGP jste vyzkoušel poprvé loni v listopadu. Byla výhoda, že už jste měl zkušenost?
Sednul jsem na to a hned jsem věděl, jak funguje. Nemusel jsem se bát točit rukojetí a nemusel jsem se bát, co potom přijde. Ale lehké to nebylo a lehké to už nikdy nebude. Ta motorka je brutální, jezdí šíleně. Divím se, že jsem párkrát nespadnul, protože jsem měl namále. Naštěstí jsem vše ustál.
Nebyl test zklamáním pro Ducati, s jejichž motorkou jezdíte?
Hayden byl celkově až osmý, Rossi jedenáctý.
Kdepak! S Valentinem jsou spokojení, i když po operaci ramene je to s ním pořád špatné. Bavil jsem se s jeho osobním doktorem a ten mi říkal, že to Valentina pořád bolí a je to hodně nepříjemné. Takže nečekali, že na tom bude takhle, čekali horší umístění. Motorky jsou navíc nové, ještě na nich není všechno vychytané, takže si myslím, že nespokojení rozhodně nejsou. To by mohli být až v závodech, ale troufám si říct, že Valentino v průběhu sezony určitě špatný nebude.
Proč?
Valentino je prostě Valentino.
Budete s ním i s ostatními z Ducati spolupracovat?
Můžeme se propojit do speciální sítě Ducati a podívat se na všechny jezdce, kteří mají jejich motorku a zkontrolovat telemetrii. Kouknuli jsme třeba na Valentina a porovnali jeho kola s těmi mými. To nám hodně pomáhá. Člověk zjistí, jak ostatní jedou, kdy a jak reagují.