Michal Matějovský vymění vúz BMW, s nímž startuje v Evropském poháru ETCC, na čas za tahač Buggyra.

Michal Matějovský vymění vúz BMW, s nímž startuje v Evropském poháru ETCC, na čas za tahač Buggyra. | foto: Karel Hrnčíř

Týden před finálovým závodem Matějovský vyzkouší v Číně závody tahačů

  • 0
Zdaleka to v disciplíně, v níž se představí, pro něj úplná novinka není, ale v některých okolnostech ano. Hradecký automobilový závodník Michal Matějovský si čekání na závěrečný podnik Evropského poháru cestovních vozů ETCC zpestří účastí na šampionátu tahačů. Na tom by nebylo nic zvláštního, kdyby to nebyl čínský šampionát.

Jezdec, který v Evropském poháru cestovních vozů vede kategorii Super TC2, se do Číny vydal ze své pozice testovacího a rezervního pilota roudnické Buggyry. Nahradí Adama Lacka, který ve stejných dnech bude bojovat o body v mistrovství Evropy. „Do kabiny závodního trucku se vracím po dvou letech. Rád pomůžu týmu a chápu to jako mimořádně zajímavou výzvu,“ svěřil se hradecký závodník.

Nečeká ho však rozhodně lehká práce, protože pojede s vozem tamní provenience. Poněkud kuriózní šestikolka v předchozích kláních už řádně potrápila i Lacka. „Nebude to jednoduché. Teď si ani nevzpomenu, kdy jsem naposledy řídil auto se třemi nápravami. Při nějaké delší cestě, nebo dokonce na okruhu určitě ne. Ale nepřipouštím si, že bych to nezvládl,“ prohlásil Matějovský.

Závody se konají na autodromu Goldenport Park Circuit, který leží asi deset kilometrů severně od Pekingu. Jeho jen 2,4 kilometru dlouhá dráha hostila v minulosti i mistrovství světa cestovních vozů. Přesto je poměrně neznámá. „Nevím o tom, že by byla dostupná na nějakém simulátoru. Proto příprava spočívala hlavně ve studiu záznamů z tratě pořízených onboard kamerami,“ vysvětlil jezdec.

Matějovský se v této sezoně soustředí na Evropský pohár cestovních vozů ETCC, v němž s vozem BMW jasně vládne své kategorii, byť před posledním závodem, který se jede za týden na Sicílii, ještě nemá celkové prvenství jisté.

Se závody tahačů ho pojí rodinná tradice, otec Stanislav totiž v šampionátu trucků dlouhá léta jezdil a v roce 2001 se stal mistrem Evropy ve třídě Super Race Truck B. Poté se začal věnovat stáji Československý motorsport, která zajišťuje činnost jezdců.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž