"Pořád na to jedenácté místo myslím a jsem z toho trošku špatný," přiznává 32letý závodník. "Od týmu už jsem dostal vynadáno, že si s tím nemám dělat hlavu. Ale zklamání je velké. Ve své třídě do 450 kubíků jsem klesl ze druhého na čtvrté místo."
Příčinou Pabiškova propadu v samotném finále soutěže byla penalizace ve výši 25 minut. Závodník podle organizátorů neprojel 32. kontrolním bodem z celkových 65.
"Bohužel chyba nebyla přímo ve mně. Pořadatel nám nesdělil ty správné informace pro změny na poslední rychlostní zkoušce, takže nám přestala fungovat jednotka GPS, jak by měla, a nemohl jsem si zkontrolovat projetí bodů. Až na konci se ukázalo, že mi ten osudný dvaatřicátý chybí."
TýmKMRacing, jehož je Pabiška členem, ještě zkoušel protestovat, ale marně. Jen to stálo 240 eur navíc za podání protestu. "Vedení týmu se za mě postavilo. Penalizace a všelijaké zmatky se bohužel dotkly skoro každého závodníka."
Šestnácté místo má však přesto obrovskou hodnotu. Liberecký jezdec jej totiž dosáhl v souboji s kompletní světovou špičkou, která se v zimě chystala na zrušenou rallye Dakar. "Závod nám ukázal, že se můžeme rovnat s těmi nejlepšími. Byl jsem velice překvapen sám ze sebe, že nám to takhle jede," přiznává David Pabiška.
Premiérový ročník Středoevropské rallye se měl jet původně až příští rok. Ale poté, co byl letos v lednu kvůli hrozbám teroristů odvolán slavný Dakar, pořadatelé svůj záměr urychlili. Soutěž se uskutečnila od 20. do 26. dubna na území Maďarska a Rumunska. Start byl v Budapešti a cíl u jezera Balaton.
Nejvíc daly Pabiškovi zabrat dvě etapy vedoucí po rumunském území. "V tamních horách se jelo v potocích i ve sněhu, dokonce jsem jednou zapadl do závěje a nemohl z ní vyjet. Bylo tam taky hodně bláta i kamenů a jelo se nebezpečně rychle," popisuje závodník.
Někteří jeho kolegové dojížděli do cíle s rozbitými motorkami, Pabiška se snažil jet uvážlivě. "V Rumunsku stačila sebemenší chyba a bylo po závodech. Snažil se příliš neriskovat a takticky jsem vyčkával na návrat do Maďarska."
David Pabiška vloni při své premiérové účasti na Dakaru dojel mezi motorkáři na 42. místě. Středoevropská rallye se sice nedá délkou ani náročností porovnávat, přesto je zřejmé, že výkonnost libereckého závodníka stoupá. "Při takhle krátké rallye se nesmí dělat vůbec žádné chyby, protože to pak není kde dohnat. Bohudík je ale dělali všichni, takže mě penalizace v poslední rychlostní zkoušce neodstřelila až někam na 70. místo."
Pabiška by chtěl jet na podzim další závod dakarské série, která začala Středoevropskou rallye. Dosud však neví, kde a kdy se pojede.
V kapse má také pozvánku na závody do Rumunska. Chtěl by vyzkoušet i větší motorku KTM 690, kterou měl připravenou na Dakar.
"Nebylo by špatné si s ní v závěru sezony zajet soutěž někde v Africe," uvažuje Pabiška.