Pane Kulhánku, jaké máte pocity debutu vozu?
V zásadě jsem spokojen. Auto se testuje a rozdíly mezi konkurencí a námi nebyly dramatické. Gardemeister měl na jednom úseku stejný čas jako první v šampionátu, Burns.
I vy hodláte mít jednou ve fabii jezdce, který bude usilovat o titul světového šampiona, že?
V roce 2005 bychom o něj chtěli bojovat. K tomu budeme ale potřebovat podstatně víc peněz než dnes a nebavíme se pouze o desítkách milionů. Jednáme o tom se sponzory.
Přesnou sumu sice nezveřejňujete, přesto se mluví o tom, že tým má nejnižší rozpočet ze všech elitních.
Ve srovnání s předními týmy budeme někde mezi jejich jednou třetinou a jednou polovinou.
A jací piloti se o titul šampiona mají s fabií pokoušet? Bude se v příštím roce měnit dvojice řidičů Gardemeister a Auriol?
To je otevřená věc. Dobrých jezdců je nyní na výběr relativně dost.
Se současnými jezdci jste spokojen?
Ano. Pro fázi, kdy se chystalo nové auto, bylo důležité získat pilota, který by se na vývoji podílel a pomohl zkušenostmi, což je Auriol. Gardemeister přicházel s pověstí muže, který bourá, ale byla to dobrá volba.
A do budoucna? Jakou roli hraje v plánech mladý Jan Kopecký, který jezdí s octavií s tovární podporou?
Počítáme, že Honza se někdy od roku 2005 či 2006 stane členem stáje. Chceme mít v týmu Čecha.
Z českých jezdců se vám kromě Kopeckého ještě zamlouvá kdo?
Na Bohemia rallye se mi hodně líbil mladý Valoušek.
Roman Kresta ne? Nemrzí vás, že tým ukončil spolupráci s jezdcem, který nyní v Německu vyhrál jako první Čech v historii „erzetu“ mistrovství světa, jenže s peugeotem?
Ani pro Romana, ani pro nás to není škoda. Romanovi se nelíbila pozice testovacího jezdce, čili až trojky. Bylo to v době, kdy jsme víc než jeho potřebovali Auriola.
Až se bude rozhodovat o jezdcích, vy do toho budete zasahovat?
Ano, stejně jako zasahuji do finančních záležitostí Škody Motorsport. Troufnu si říct, že v kategorii WRC je tento tým mým dítětem.
Tak prozraďte, kdy se začalo s přípravou Fabie WRC.
Připravuje se tři roky. Ale postavit závodní fabii nás napadlo prakticky okamžitě, když jsme poprvé spatřili sériový vůz.