Právě na nejslavnější vytrvalostní závod chystá olomoucká stáj spoustu novinek. Poprvé v historii postaví tři kamiony – dvě špičkové tatry a postarší liaz. Za jeho volant se v Tunisku posadil manažer stáje Marek Spáčil. "Na Dakar by měla jet stejná sestava jako na El Chott. Tunis je poslední zkouška nejen techniky, ale i posádek, navigace a spolupráce," prozradil.
V minulých letech jste investovali do vylepšování tatry, co vás vedlo k oživení staršího liazu?
Na Dakar měly jet původně tři tatrovky, ale bohužel tu třetí nestihneme připravit, a proto se oživil liaz. Pilotovat budu já, protože je to s ním trošku komplikovanější. Tatra je proti němu o pár generací vpředu, tak jsem vzal tu těžší roli.
Rallye El Chott je pro vás návratem za soutěžní volant po delší přestávce, že?
Rok jsem vynechal kvůli zranění kolena z Ruska. Těším se strašně moc, byť v tuto chvíli budu v roli podpory. Jako jednička pojede náš nejlepší pilot Martin Kolomý, s druhým kamionem Adam Staněk a já dělám tak trochu rychlou asistenci. K tomu stavíme nový speciál na Dakar 2014, s ním už chci bojovat o přední pozice. Do Tuniska měl s námi ještě jet velice nadějný pilot Tomáš Vrátný, technika pro něj ale bude stoprocentně připravená až na Dakar.
S liazem jste se tedy vzdal soutěžení na Dakaru?
Ne, chtěl bych se drát do první desítky. Ale v tuto chvíli mám o dvě generace starší auto, než jsou tatrovky. To bude trochu limitující, ale zase to dožene něčím jiným.
Tomáš Vrátný startoval v lednu na Dakaru v týmu Bonver, teď je tedy posilou Czech Dakar Teamu?
Ztotožňujeme se s myšlenkou, že je zapotřebí udělat velký a silný český tým, pokud možno s českým autem. Vývoj by měl být takový, že v budoucnu pojedou minimálně tři závodní tatrovky, přičemž teď jsme se rozrostli o dva doprovodné kamiony nové řady Tatra Phoenix.
Jak se shání v dnešní době peníze na projekt velkého dakarského týmu?
Peníze se hledají všude, kde se dá. Je to čím dál složitější a jsme vděční za každého partnera a jejich pomoc. To, že jsme se mohli rozrůst, je i díky vstupu společnosti ČSAD Logistik, kde působí pan Vrátný.
Dosud jste se zaměřovali hlavně na trucky, zamíříte teď i do dalších kategorií?
Tým by se měl skládat do budoucna nejen z českých účastníků. Cílem je vytvořit velký silný tým, prioritou budou trucky. Ale pojede s námi i jeden motorkář, čtyřkolka a možná i bugina. Doufám, že v budoucnu jich bude víc, jednáme i o osobním autě, ale to jsou spíše vize roku 2014.