Tým nasadí do soutěže opět dva vozy se stejnou šestičlennou sestavu jako v předchozím ročníku. "Rychlou čtyřkolku" bude řídit šestinásobný vítěz rallye a obhájce prvenství v kategorii kamiónů Loprais, druhá tatra (šestikolová) jede především jako doprovod. "Oba vozy znovu připravujeme v dílnách kopřivnické automobilky," uvádí manažer Loprais. "Na konci příštího týdne by měly poprvé vyjet. Nástavby namontujeme později."
Dvě větší změny proti minulému ročníku čekají posádky automobilů a motocyklisty na trase. Dvě nebo tři etapy se pojedou bez použití navigačního systému GPS. "Organizátoři chtějí závod opět něčím zatraktivnit," vysvětluje zkušený navigátor Josef Kalina. "Nám by to mohlo vyhovovat. Orientovali jsme se vždy dobře."
Dvakrát se pojedou dvě etapy v krátkém časovém sledu za sebou, vzniknou tak jakési maratónské etapy jejichž velké části se odehrají v noci. "Dlouhé úseky mi vyhovují, nedělají mi žádný problém," tvrdí dvaapadesátiletý pilot Loprais.
Na nejtěžší světovou rallye si kopřivnický závodník nenaplánoval větší fyzickou přípravu. "Na něco málo bude čas až se dodělá auto," říká. "Posilovnu ale vynechávám, většinou plavu, chodím na masáže a relaxuju."
Soutěž startuje 28. prosince ve francouzském Arrasu, cíl v senegalském Dakaru je 13. ledna.
Vítězná Lopraisova tatra v cíli XXIII. ročníku dakarské rallye |