Sébastien Loeb s vozem Citroën

Sébastien Loeb s vozem Citroën při Argentinské rallye. | foto: Marcos Brindicci, Reuters

Loeb se otřepal z karambolů, v Itálii bude útočit

Seriál mistrovství světa v automobilových soutěžích se vrací do Evropy, šestým podnikem bude nadcházející Italská rallye, která se od pátku do neděle uskuteční na Sardinii. V roli vedoucího muže průběžného pořadí se představí Fin Mikko Hirvonen, hlavním favoritem je ale úřadující šampion Sébastien Loeb.

Francouzská jednička Citroënu vyhrála dva z předešlých tří ročníků Italské rallye, tentokrát se však bude snažit zapomenout na své karamboly. Loeb totiž na Sardinii před rokem soutěž po jezdecké chybě nedokončil. Nehoda předčasně ukončila i jeho zatím poslední start v letošním ročníku MS.

Loeba ale černé myšlenky neprovázejí. "Nejsem z těch, kdo by se k loňské příhodě chtěl neustále vracet, je to už opravdu za námi. Stejné je to s naší nehodou v Jordánsku. Byli jsme na vrcholu a všechno nasvědčovalo tomu, že zvýšíme naše vedení v mistrovství. A najednou jsme tady s pětibodovou ztrátou," citoval Loeba internetový server autosport.cz.

Na ostrov ve Středozemním moři se jezdec těší. "Je to opravdu jedna z nejzajímavějších soutěží, na kterou se obzvlášť těším. Budeme útočit na vítězství hned od začátku, abychom ztrátu v MS vymazali už na Sardinii. Konkurenceschopnost našich vozů na různých druzích povrchů je pro nás velkým povzbuzením stejně jako přizpůsobivost pneumatik," dodal Loeb, který se v šampionátu drží na druhém místě za Hirvonenem.

Fin ve službách Fordu obsadil před rokem v Italské rallye druhé místo za krajanem Marcusem Grönholmem. Proto věří, že uspěje i letos. "Tratě jsou úzké, ale rychlé. I když jsou tu některé úseky pěkně drsné, ani zdaleka nejde o nejnáročnější soutěž sezony," uvedl Hirvonen před první šotolinovou soutěží v Evropě.

"Už z Mexika a Jordánska víme, jak se v těchto podmínkách chovají naše pneumatiky. Erzety jsou možná ve srovnání s těmito dvěma podniky hrubší, ale pro pneumatiky nejsou devastující a nemám z toho strach," podotkl.

V rallye se představí i český pilot Martin Prokop, jenž bude tentokrát bojovat o body do takzvaného juniorského šampionátu. "Sardinie je jeden ze závodů, kde se nedá moc taktizovat a něco plánovat. Je to nevyzpytatelný závod, čemuž letos nepomohli ani organizátoři. Vybrali spíše starší, obtížnější úseky, které jsou ale více rozbité. Na trati je množství kamenů a děr, a tak auto dostane pořádně zabrat. Pevně věřím, že po technické stránce na této soutěži obstojíme lépe než v Mexiku," uvedl Prokop, kterého čeká v Itálii čtvrtý start. Loni zde byl ve své třídě třetí.

Základnou rallye bude opět město Olbia s jedinou servisní zónou v městském přístavu. Organizátoři pozměnili oproti loňsku třetinu tratě, navíc některé úseky, které zůstaly, se pojedou v opačném směru. Většina novinek se týká úvodní etapy, která již nepovede tradiční oblastí na jih od Olbie v regionu Nuoro.

Druhá etapa má naopak s loňskou hodně společného a nebude v ní chybět ani nádherný skok Monte Lerno. Závěrečnou etapu zakončí divácká rychlostní zkouška na jih od Porto Cervo v zálivu Cala di Volpe. Sedmnáct rychlostních zkoušek měří 344,73 kilometrů.

Průběžné pořadí MS (po 5 z 15 závodů):
1. Hirvonen (Fin./Ford Focus) 35 bodů, 2. Loeb (Fr./Citroën C4) 30, 3. Atkinson (Austr./Subaru Impreza) 28, 4. Latvala (Fin./Ford Focus) 18, 5. Sordo (Šp./Citroën C4) 17, 6. Galli (It./Ford Focus) 12.

Pořadí týmů:
1. BP-Ford 57, 2. Citroën Total 50, 3. Subaru 39, 4. Stobart M-Sport Ford 22, 5. Munchi's Ford 21, 6. Suzuki 6.

Junior WRC:
1. Ogier (Fr./Citroën C2) 20, 2. Gallagher (Ir./Citroën C2) 11, 3. Mölder (Est./Suzuki Swift) 8, ...11. Prokop (ČR/Citroën C2) 2.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž