Kyperská rallye: po první etapě vede Grönholm

  • 1
Limassol - Marcus Grönholm se vyhoupl do čela Kyperské rallye. Finský mistr světa nejlépe zvládl závěr první etapy sedmé soutěže seriálu mistrovství světa a dostal se před krajana a kolegu z továrního týmu Peugeot Harriho Rovanperäho. Třetí je zatím norský závodník Petter Solberg se subaru, Didier Auriol se Škodou Octavia WRC se v odpoledních erzetách propadl ze sedmého na 13. místo.

Jeho finský kolega Toni Gardemeister zaostává za vedoucím jezdcem bezmála o tři minuty a je patnáctý.

V závěrečných dvou erzetách potkaly některé z favoritů technické problémy. Tommi Mäkinen musel zastavit na čtyři minuty kvůli poruše řízení a klesl až na 19. místo.

Vedoucí jezdec průběžného pořadí šampionátu Richard Burns, kterého už dopoledne postihl defekt, měl tentokrát problémy s hydraulikou, diferenciálem a převodovkou. Hydraulika zlobila i Estonce Markka Märtina, vítěze předchozí rallye v Řecku.

Pro oba vozy týmu Škoda Motorsport začala Kyperská rallye nadějně: Auriol dokončil první erzetu na třetí pozici a Gardemeister byl jen o pár sekund za ním sedmý. Pak už se ale piloti jen propadali.

"První erzeta byla pro tuto rallye dost neobvyklá, protože se jela na širokých a celkem hladkých cestách," řekl Auriol, který si při druhé erzetě obnovil po tvrdém nárazu na kámen zranění zápěstí z Argentiny. "Ta bolest byla tak nesnesitelná, že jsem několik kilometrů musel řídit levou rukou," vysvětlil.

Gardemeister zase v druhé erzetě nabral ztrátu kvůli problémům s tlakem v centrálním diferenciálu. Oba piloti měli navíc v horkém počasí problémy s přehříváním vozu a v závěru druhé erzety jim dokonce začal vynechávat motor. Během polední přestávky proto mechanici na obě octavie namontovali přídavnou tepelnou izolaci.

Těsně před startem čtvrté rychlostní zkoušky se nad tratí přehnala bouře. Auriol se o dešti dozvěděl ještě před tím, než opustil servis, a tak zvolil pneumatiky s měkčí směsí. Déšť ale vzápětí ustal a trať vyschla, ještě než na ni vyjel. "Myslel jsem si, že to byla skvělá volba, ale ukázalo se, že jsme se hodně spletli," posteskl si Francouz v tiskové zprávě týmu.

Výsledky po 1. etapě:
1. Grönholm (Fin./Peugeot) 1:28:49,8 hod., 2. Rovanperä (Fin./Peugeot) -6,8, 3. Solberg (Nor./Subaru) -10,3, 4. Panizzi (Fr./Peugeot) -13,9, 5. Loeb (Fr./Citroën) 40,4, 6. C. McRae (Brit./Citroën) -55,7, ...13. Auriol (Fr./Škoda) -2:27,3, 15. Gardemeister (Fin./Škoda) -2:53,2.


PŘEDCHOZÍ VÝVOJ
Po dvou erzetách:
Jednička mladoboleslavského Škoda Motorsport týmu Francouz Auriol byl po prvním měřeném úseku na třetím místě, ale v následné erzetě zajel osmý čas a klesl s odstupem 45 sekund na sedmé místo. Jeho kolega Toni Gardemeister ztrácel na svého krajana Rovanperu 1:33 minuty a byl čtrnáctý.

V soutěži pokračují všichni favorité. Menší problém měl pouze Francois Duval, jehož ford trápila převodovka, a vedoucí jezdec průběžného pořadí Richard Burns, který prorazil levou přední pneumatiku svého peugeotu. 
  stav byl: 1. Rovanperä (Fin./Peugeot) 44:45,5 min., 2. Panizzi (Fr./Peugeot) -14,5, 3. Mäkinen (Fin./Subaru) -14,6, 4. Solberg (Nor./Subaru) -20,1, 5. Grönholm (Fin./Peugeot) -20,4, 6. Märtin (Est./Ford) -38,7, 7. Auriol (Fr./Škoda) -45,5, ...14. Gardemeister (Fin./Škoda) -1:33,0.

,

Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž