První část vložené soutěže bude páteční hvězdicová jízda, při které se do Českého Krumlova sjedou závodníci z Tábora, Třeboně či z rakouského Freistadtu.
Čtvrtý ročník New Energies Rallye pojede i Radek Kukačka z českobudějovické společnosti CB Auto.
Co si mají diváci představit pod názvem New Energies Rallye?
Tady nejde o to, abyste měl nejrychlejší čas. Ale co nejpřesnější. Proto se to jmenuje i setinová rallye, kde vlastně o konečném pořadí rozhodují setiny vteřin. Jezdíme třeba stometrové trasy, ale i padesátikilometrové. Takže na těch sto metrů máte daný časový limit například 25 vteřin a ten musíte co nejpřesněji dodržet. A za každou setinu vteřiny, kterou najedete navíc, nebo ji ztratíte, se vám odečítají nebo přičítají body.
Silné motory vám jsou tedy k ničemu, že?
Určitě. Nejezdíte třeba dvě stě kilometrů za hodinu, což by bylo pro vás ještě horší. Jezdíme většinou okolo padesáti až šedesáti kilometrů za hodinu. Ale třeba v měřených úsecích nesmíme zastavit, takže se musíme snažit si čas přesně vypočítat tak, abychom se trefili do harmonogramu. Prostě je to soutěž hodně o práci se stopkami.
Kudy už vedla trasa závodu?
Vloni jsme jezdili kus po trati lipenské rychlostní zkoušky, kus také na výstavišti v Budějovicích. Letos myslím, že na výstavišti také projedeme. V sobotu máme dlouhou stokilometrovou trasu z Budějovic, zase přes Lipno a s cílem v Krumlově.
S jakým vozem letos pojedete a jak početná je posádka?
Závodit budeme dva a v Seatu Leon ST TGi kombi v úpravě CNG. New Energies Rallye pojedu podruhé, vloni jsem ale byl spolujezdec a kolega z práce Jaroslav Dvořák řídil. Letos si to prohodíme, já budu za volantem a on bude hlídat časové kontroly, stopky a tak dále. Jako v rallye tedy u nás navigátor nečte rozpis v kuse celou trasu, ale spíš pomáhá s časem.
Na jakém místě jste v loňském roce dojeli do cíle?
Byli jsme druzí mezi značkou Seat a třetí v kategorii aut na plynový pohon.