Kolocův tým vyzkoušel nový motor

Most - Po týdnech práce v tovární labratoři v Roudnici nad Labem vyrazil tahač Buggyra poprvé s novým motorem na dráhu. Pilot Kolocova týmu Gerd Körber kroužil včera mosteckýcm okruhem a poznával, jaké jsou vlastnosti motoru, jenž je kvůli novým předpisům podtstatně slabší než ten letošní. Testy pokračují a v neděli by si měl vůz vyzkoušet závodník, který by měl Körbera napřesrok doplnit.ČTĚTE: Koloc pomáhá vzniku závodů tahačů v USA
Körber zkoušel několik vrainat hnací jednotky, nicméně za nejdůležitější považuje zkušenosti s motorem, který je podle nových předpisů osazen restriktorem. Ten snížil výkon buggyry o přibližně tři sta koní, z 1600 na 1300.

Němec během testování zajel o dvě vteřiny rychlejší čas, než je letošní rekord trati ve skupině Super Race B. "Z nového motoru jsem nadšen," shrnul první den zkoušek německý pilot.

Nové řády pro příští sezonu přinášejí následující: třídy Super Race a Super Race B budou sloučeny a sjednotí je i shodné předpisy. Tím nejdůležitejším je právě restriktor omezující výkon motoru.

"Sloučení třídy i další změny vítám, závody budou zajisté atraktivnější," míní Martin Koloc. V podstatě stejný názor zastává i Stanislav Matějovský, který s Tatrou Jamal letos získal první titul evrospkého šampiona třídy Super Race.

Sport v roce 2024

14. 6. - 14. 7. Fotbalové EURO, Německo
29. 6. - 21. 7. Cyklistická Tour de France
1. - 14. 7. Tenisový Wimbledon