Kolocova Buggyra nasadí tři tahače

Roudnice nad Labem - Stříbrný tahač úřadujícího mistra Evropy Gerda Körbera, modrý truck Davida Vršeckého a červený španělského jezdce Antonia Albaceteho, takové vozy nasadí do Evropského poháru tahačů roudnická značka Buggyra. Obhájit loňský titul Němce Körbera, zní první přikázání roudnické stáje Buggyra před startem nové sezony. Šance neklesly, naopak. Originální vůz z české produkce totiž budou v nové sezoně nejsilnější třídy Super Race Truck řídit tři závodníci místo dvou.

Ke Gerdu Körberovi a Davidu Vršeckému, rodákovi z Roudnice, se přidalo věhlasné jméno: naposledy dvakrát bronzový Antonio Albacete, jemuž se přezdívá "Malý velký Španěl." Loni zastupoval značku Caterpillar.

Na okruhy vyrazí sice s vozem Buggyra, ovšem v barvách týmu Cepsa. "Chceme ukázat, že privátní stáj dokáže pro jiný tým připravit tahač na klíč. Rádi bychom ostatní navedli na cestu, kudy se mají vydat," řekl Martin Landsdorf, marketingový ředitel Buggyry.

A hned se s úsměvem pochlubil: "Díky Albacetemu už jsme si přibili na zeď první úspěch. Vyhrál španělský šampionát - shodou okolností na okruhu Albacete."

Nastala však kuriózní situace: Albacete a Vršecký, teď vlastně "spoluhráči", měli v minulé sezoně několik kolizí. Martin Koloc, šéf Buggyry, dokonce kvůli tomu držel manažera soupeřova týmu pod krkem. "V Mostě jsme se dostali do dalšího kontaktu, ale Antonio se přišel omluvit, že to nebyl úsmysl. Teď už jsme spolu

Gerd Körber

Věk: 39 let
Bydliště: Německo, Rheinau
Loňské umístění: 1. - Super Race Truck (Buggyra)
Stav: svobodný
Koníčky: truck, motocykly, surfování, podnikání

testovali a komunikujeme v pohodě," pronesl Vršecký. "Žádný problém. Tři jezdci udělají pro Buggyru víc než dva."

Dárek ke čtyřicetinám
Když v úterý Buggyra v areálu bývalých roudnických strojíren představovala vozy a plány na novou sezonu, vládl optimismus. "Cílem je, aby byl Gerd první a David druhý, nebo David první a Gerd druhý," usmál se Landsdorf.

Na rozdíl od minulé sezony není určená týmová jednička. Až kdo bude v polovině Evropského poháru lepší, dostane přednost. "Oba naši jsou vynikající, stejně tak Albacete. Závody budou vyrovnané," myslí si Landsdorf, který hovořil za šéfa Koloce. Chyběl z osobních důvodů, na předsezonní prezentaci se neobjevil vůbec

David Vršecký

Věk: 27 let
Bydliště: Roudnice nad Labem
Loňské umístění: 6. - Super Race Truck (Buggyra)
Stav: ženatý, dcera
Koníčky: vodní skútry, autotuning

poprvé.

Körber touží zopakovat titul, který si loni zajistil až v posledním závodě. Za největší konkurenty považuje své stájové kolegy. "Jsem srozuměn, že se nejede na jednoho, ale na konci se ukáže, kdo je nejlepší. Doufám, že to budu já," prohlásil sebevědomě. Titul si chce nadělit jako dárek ke čtyřicetinám.

Na rozdíl od Vršeckého a Albaceta ho první testy čekají až ve středu. Vršecký si přes zimu léčil zlomenou ruku z posledního závodu. "Minule jsem chtěl být nejrychlejším Čechem, což se povedlo. Teď mám stejné přání, což však bude snazší. A k tomu bych rád víckrát vyskočil na stupně vítězů - nejlépe pokaždé," vyjádřil své přání.

Kromě Vršeckého se na start elitní třídy Super Race Truck postaví už jen jediný český zástupce, osmnáctiletý nováček za volantem tahače Adam Lacko s Tatrou. Konkurence nebude početná, jen asi devět vozů, z toho jich pět patří do špičky - tři Kolocovy Buggyry a stáj PAM (motory MAN) s Oestreichem a Luostarinenem.

"Chceme do budoucna prosadit společné finále tříd Super Race Truck a Race Truck.

Antonio Albacete

Věk: 38 let
Bydliště: Španělsko
Loňské umístění: 3. - Super Race Truck (CAT)
Stav: ženatý, jedno dítě

Na startu by bylo až dvacet kolosů, neustále by po trati někdo kroužil, předjíždělo by se, což by lidé ocenili," myslí si Landsdorf.

Zatáčet se bude smykem
Letošní Buggyra se od loňského revolučního modelu moc neliší. "Zaměřili jsme se na životnost a spolehlivost motorů, soustředili jsme se vstřikování a turbo," prozradil technický šéf týmu Němec Mario Kress. "Pokud mám dobré informace, konkurence neudělala víc než my, proto jsou šance na titul velké."

Novinka, sériové pneumatiky stejné pro všechny stáje, radikálně změní podobu závodů. Continental odstoupil, jméno nového výrobce ještě mezinárodní federace FIA tají. Odborníci odhadují zpomalení na jedno kolo osm až deset vteřin, nové gumy tak uberou téměř dvacet procent výkonu motoru!

"Nejsou nebezpečné, dá se s nimi brzdit, zatáčet a špatně zrychlovat," popsal novotu Vršecký. "Každá zatáčka se teď proto pojede na devadesát procent smykem, což bude pro diváky atraktivní," předvídá.

Tahače v Mostě i Bahrajnu
Pohárový seriál obsahuje deset závodů, první už příští týden v Portugalsku. Nechybí tradiční srpnová zastávka v Mostě. Závěr obstará poprvé v historii trucků souboj na slavném okruhu Le Mans.

Plán na expanzi do USA, kterou Koloc chystal, zatím nevyšel. Připravuje však exhibici v exotickém Bahrajnu. "Peníze tam leží na zemi, šejkové je chtějí utratit, ale za kvalitní podívanou. Tu my nabídneme," oznámil Landsdorf.

Program Evropského poháru tahačů:
10.-11. květena   Estoril (Portugalsko)
24.-25. kvěnta     Misano (Itálie)
7.-8. června         A1 Ring (Rakousko)
21.-22. června     Nogaro (Francie)
19.-20. července Nürburgring (Německo)
2.-3. srpna          Alastaro (Finsko)
30.-31. srpna      Most (Česko)
13.-14. září         Zolder (Belgie)
4.-5. října            Jarama (Španělsko)
18.-19. října        Le Mans (Francie).

 

Nový truck a David Vršecký


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž