V čem byl problém?
Chtěl jsem druhou řadu, nanejvýš třetí, protože i z té se toho dá ještě hodně udělat, ale z té mé čtvrté to bude těžké. Problém byl v gumách. V poslední části kvalifikace jsme zvolili zvláštní nastavení, dali dozadu tvrdou a dopředu střední směs, jenže to vůbec nefungovalo. Necítil jsem se na tom dobře a několikrát málem spadnul. Tak jsem si jen v duchu říkal: Dobře, buď spadnu, nebo ne.
Byl to risk?
Risk úplně ne, protože tuto variantu pneumatik měla spousta stájí vyzkoušenou. A já i tým jsme si mysleli, že to bude fungovat i nám. Nefungovalo, ale život jde dál. Je to škoda, ale nic není ztracené. Týmový kolega Isaac Viňales startoval minule v Argentině z osmnáctého místa a byl sedmý. Fenati začíná dvanáctý a dokáže závod vyhrát, takže vše je otevřené.
Velká cena ŠpanělskaVýsledky kvalifikace Moto3: 1. Miller (Austr./KTM) 1:46,173, 2. Antonelli (It./KTM) -0,615, 3. Rins (Šp./Honda) -0,694, 4. I. Viňales (Šp./KTM) -0,694, 5. Á. Márquez (Šp./Honda) -0,711, 6. Bagnaia (It./KTM) -0,839, ...11. Kornfeil -1,258, 29. Hanika (oba ČR/KTM) -2,192. |
Právě Viňales skončil v kvalifikaci čtvrtý. Jemu tým poradil s pneumatikami dobře?
Ten jede úplně jiné nastavení, jinou variantu gum. On je jakoby tým v týmu. Jeho mechanici pracují na svém písečku a my taky. Jen občas něco konzultujeme.
Je mezi vámi rivalita?
To ne, spíš soupeření. Isaac ale jede pořád proti mně a pro něj je důležité být přede mnou. Já řeším sebe. Chci se dostat na dobrý čas, což je pro mě priorita. Nejsem malý kluk, abych řešil týmového kolegu, jestli je místo přede mnou či za mnou.
Jezdci z MotoGP si tady v Jerezu stěžují na vysoké teploty tratě, která má odpoledne i 54 stupňů. Skoro o 30 víc než dopoledne.
Trať je odpoledne vážně úplně jinačí. Já jsem překvapený z času, který dokázal zajet Miller (vítěz kvalifikace). V takovém vedru, ve kterém gumy nefungují, je to skvělý výsledek.
Máte už taktiku pro nedělní závod?
Z jedenáctého místa to nebude jednoduché. Ale budu se snažit o svůj obvyklý dobrý start, v první zatáčce být kolem osmého místa a z toho se dá pak posouvat. Budu se cpát dopředu a buď to vyjde, nebo ne.