"Naši jezdci mají oba stejné šance, oba mají ambice na titul," řekl manažer týmu Jan Kalivoda po víkendových závodech v Mostě, které jeho slova potvrdily. Lídr šampionátu David Vršecký vyhrál v sobotu, švýcarský úřadující mistr Markus Bösiger o den později.
I kdyby v Buggyře týmovou strategii určili, nemluvili by o ní. Pravidla ji totiž zakazují. Kalivoda ale logicky podotýká: "Kdo je v motorismu zběhlý, v Mostě viděl, že u nás režie skutečně neexistuje." Nedělní kvalifikace mu dala zapravdu.
Oba piloti Buggyry startovali z první řady. A v úvodní šikaně se do sebe na okamžik zaklesli. "Zahákli jsme se, ale dobře to dopadlo," vydechl Bösiger. "Ta první zatáčka ukázala, jak funguje naše týmová režie. Že si naši jezdci nandají v první zatáčce.
To není úplně to nejlepší," usmíval se šéf Kalivoda. Přitom když den předtím šikanu projeli bez potíží, Švýcar Bösiger vtipkoval: "Můžete ji jet na krev, ale to my nedělali. Byl by nesmysl na Davida útočit. Kdybychom zůstali stát vedle trati, museli bychom jet domů taxíky. Mario by nás totiž zabil." Myslel technického ředitele Kresse.
Frankie Vojtíšek, legenda trucků a pilot Renaultu, míní: "Neznám týmovou režii Buggyry. Loni ale vyhrál Bösiger, tak by bylo správné, aby letos zvítězil Vršecký. Takhle bych na to koukal já."
Manažer Kalivoda však předkládá hlavní argument, proč to tak narýsovat nejde. "Když se podíváte na jejich auta, každý tam má jiné reklamy. Každého podporují jiní partneři. Je nereálné, abych přišel a řekl: Dneska vyhraješ ty, zítra ty," tvrdí.
Tři podniky před koncem seriálu vede Vršecký s 286 body, v závěsu je Bösiger s mankem 22 bodů a touhou po obhajobě titulu. Španěl Antonio Albacete, poslední konkurent, ztrácí na Vršeckého už 40 bodů.
Nabízí se otázka, aby se dva neprali a třetí se nesmál. Německý konstruktér Mario Kress, řečený Supermario, na týmovém webu takovému scénáři nevěří: "Naši jezdci vědí, že z jejich případného neuváženého skutku může profitovat třetí strana. Jsem přesvědčen, že v tomto případě zvítězí zdravý rozum a loajalita k týmu nad osobními ambicemi a myšlenkovými zkraty."
A že mezi piloty v "modrých šípech" panuje zdravá rivalita, ale ne škodlivá řevnivost, potvrzuje i sám Vršecký. "Oba chceme vyhrát, ale jelikož jsme z jednoho týmu, můžu jet klidněji, když mám kolem sebe Markuse. Neudělá podbabu, naše vztahy jsou vysoce korektní." Jejich nadřízený Kalivoda přizvukuje: "Že by jeden nechal vyhrát druhého, to ne, ale panuje mezi nimi respekt, úcta. Nemusíme čekat extra nehody či konflikty."
Bude to platit i posledním závodě? Zatím to vypadá, že ano.