Jak Dryml na Markétě proklouzl mezi esy

Praha - Nejlepší současný český plochodrážník Lukáš Dryml potvrdil, že to se zabydlováním mezi absolutní světovou špičkou myslí vážně. V sobotu skončil osmý na pražské Grand Prix, šestém podniku desetidílného seriálu mistrovství světa jednotlivců na krátké ploché dráze. "Cíl, kterým bylo minimálně semifinále, jsem splnil," prohlásil po závodě nejmladší účastník šampionátu jedenadvacetiletý Dryml. "Kdybych to totiž nedokázal, vypadalo by to, že mé druhé místo na minulém Grand Prix ve Stockholmu bylo náhodné."Dále čtěte: Na Markétě se Dryml mezi elitou neztratil

Drymlova skvělá osmá příčka znamenala, že v celkovém pořadí mistrovství světa se po šesti závodech posunul z dvanácté pozice na desátou. Tedy na místo, které automaticky zaručuje účast v seriálu Grand Prix v příštím roce. Do konce šampionátu zbývají ještě čtyři závody.

Závod na pražské Markétě pro vás ale nazačal nejlíp. V úvodní jízdě pád, v další až čtvrté místo. Jak jste to prožíval?
"Bylo mi z toho všelijak, hlavně jsem na tom byl moc špatně psychicky. Zlobila mě motorka, moc mi to nejelo, do toho ten nešťastný nezaviněný pád, kdy jsem na nově připravené dráze najel na pás vyjetého materálu. Říkal jsem si, že je hrozné, když tohle člověka potká zrovna doma."

Zmínil jste se o dráze, na níž pořadatelé připravili úplně nový povrch. Jaká vlastně byla?
"Nemyslel jsem to tak, že by byla špatná. Jezdilo se na ní slušně, jenom jak těch jízd přibývalo, byla ta drť hlavně v zatáčkách už moc vyjetá, povrch tím pádem tvrdý a nedalo se předjíždět. Potvrdila to i finálová jízda, ve které se Sullivan snažil předjet Hancocka, ale marně."

Jak jste se nakonec s počátečními potížemi vyrovnal?
"Tady musím poděkovat hlavně svému týmu. Když vám to nejede, tak s tím strojem něco risknout musíte. Brácha z podobných důvodů vypadl pár jízd přede mnou a tak jsme se i dík jeho nepříjemné zkušenosti pídili, co vylepšit. Závod má přitom spád a moc času na vymýšlení vám nezbývá. Leckdy proto někam sáhnete jen tak, aby se s tím prostě něco udělalo. No a my to prostě riskli, pohráli jsme si s karburátorem, řetězem, s převodem i s předtihem. A vyšlo to."

Říkal jste, že k vašemu zlepšení přispěl i ten pád, kdy jste se nepříjemně bouchl do hlavy. To jako, že se vám rozsvítilo?
"Kdepak, to jsem myslel ironicky. Já byl naopak skoro na dně. Pád byl v pohodě, nic mě nebolelo, ale ta psychika. Chcete se doma předvést a místo toho si hned na úvod ustelete."

Ale po dvou nezdarech přišly dvě parádní jízdy. Zvlášt úchvatná byla ta druhá, z níž jste z prvního místa zamířil do semifinále. Přitom jste jel mimo jiné proti současnému švédskému mistru světa Rickardssonovi a proti bronzovému Gollobovi z Polska.
"Perfektně mi vyšel start, přišla první zatáčka a já periferně vnímal Golloba. Tak jsem se pustil mezi něj a Rickarssona a ve výjezdu mezi nimi projel jak nůž máslem. Hrály tam roli snad centimetry, byl to ode mě tvrdý, ale férový útok. Byl to opravdu nádherný pocit proklouznout takhle mezi takovými esy. Gollob to na mě sice ještě zkoušel loktem, ale já jen letěl a on už nestíhal."

Polští fanoušci vytvořili své hvězdě Gollobovi takřka domácí kulisu. Jaké to je, dát mu od cesty před takovým hledištěm?
"Porazit mnohem zkušenějšího a o deset let staršího Golloba, který byl v mistrovství světa už třikrát třetí a jednou dokonce druhý, to potěší pokaždé. Já ho v poslední době porazil víckrát a v Grand Prix před dvěma týdny jsem ho v jízdě o semifinále vyřadil taky."

Nešlo si ale nevšimnout, že po projetí cílem na vás polští příznivci cosi házeli.
"Musím říct, že jsem čekal horší věci, třeba i cihly. Teď to byly jen nějaké odpadky. Ale už jsem zažil, že tihle fandové vytrhávají z ochozů podlážky a metají je na dráhu. Já jsem si teď neodpustil, abych jim nezamával, ale přitom jsem pospíchal do depa."

Ve kterém okamžiku jste si pak v semifinále uvědomil, že na postup mezi nejlepší čtyři to tentokrát nebude?
"To mi došlo hned v první zatáčce, když jsem všechny tři soupeře viděl před sebou. Ne snad, že bych start pokazil, ale nevyšel mi nejlíp. Snažil jsem se pak dostat k vnitřnímu okraji, ale tam mi to zavřel Hamill. Nevzdal jsem to, i z té čtvrté pozice snažil dorážet, ale jak už jsem se zmiňoval, dráha už tou dobou byla tvrdá a na žádné předjížděcí manévry to zkrátka nebylo."

Nelitujete, že ve chvílích, kdy se v závodech seriálu mistrovství světa rvete o přední příčky, se další Grand Prix jede až poslední den v srpnu?
"Ani ne. Člověk si od nejdůležitějších závodů sezony odpočinout potřebuje, hlavně psychicky. Formu si udržíte jinými podniky, kterých pořád zbývá dost. Já například jezdím ligu v Anglii, ve Švédsku, v Polsku, v Německu i doma, poslední rok i světové juniorské závody. Přesto ale po té poslední Grand Prix pěkně vyhládnete. Takže aspoň na tu příští dostanu zas opravdu pořádnou chuť."


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž