"Obavy z toho ale nemám. Všechno bude určitě bližší jízdě ve smyku na šotolině," podotkl bývalý autokrosový mistr Evropy, který pojede s číslem 36. Naprostou novinkou pro Hrdinku bude i tréninkový systém v závodě mistrovství světa, kdy trať rychlostní zkoušky může každá posádka absolvovat pouze dvakrát. Poprvé, aby si spolujezdec udělal poznámky o jejím průběhu, podruhé aby vše zkontrolovali a vyzkoušeli v plné rychlosti. "Bude to pro mě velká neznámá a sám jsem zvědavý, jaké to bude," přiznal ambiciózní jezdec, který bude startovat se zkušeným navigátorem Petrem Grossem, bývalým členem továrního týmu Škody.
Stejně jako v předešlém roce bude Hrdinka startovat s vozem Subaru Impreza WRC, ale tentokrát již bude mít k dispozici dvě identická auta. Vedle šesti podniků světového šampionátu plánuje totiž také start v domácím mistrovství v klasických rallye i v jednodenních rallyesprintech. "To je nezbytné. Nebudou totiž vznikat problémy s tím, že nemůžeme jezdit, neboť musíme nechávat určité díly repasovat po odjetí určitého počtu kilometrů. Vždy budeme mít jedno auto pojízdné," pochvaloval si Hrdinka.
Velký počet závodů - podle plánu by jich měl absolvovat nejméně 18 - vidí také jako velké pozitivum. "Loni to bylo špatné, v autě jsem seděl pouze jednou za měsíc. Letos nás čeká podstatně více závodů, což je nejlepší způsob testování," řekl Hrdinka.
K cílům ve Švédské rallye se zatím nechtěl vyjadřovat. "Na to nejsem schopen odpovědět," přiznal bez rozpaků. Do týmového poháru se podle posledních informací přihlásilo šest posádek. "S továrními vozy závodit nemohu. Technika jde každým rokem neustále kupředu a mé subaru je již veterán," pousmál se jezdec. Taktiku tak podle svých slov zvolí až v průběhu prvního dne. "Uvidíme tak po třech až pěti rychlostních zkouškách," dodal Hrdinka, který by uvítal, kdyby ve Švédsku bylo minimum sněhu.
Dva nejrychlejší účastníci 6. ročníku Pražského rallyesprintu čekají ve vozech na Staroměstském náměstí na vyhlášení vítězů. Vlevo druhý Roman Kresta, vpravo první Tomáš Hrdinka. |