Ladislav Henzl s Hondou Civic

Ladislav Henzl s Hondou Civic - ZA OBHAJOBOU. Mariánskolázeňský pilot Ladislav Henzl vyrazí s Hondou Civic na trať víkendového rallyesprintu v Okříškách na Vysočině jako úřadující šampion ve třídě N2. | foto: Petr Frýba

Hon na šampiony sprintu začíná

Karlovy Vary, Mariánské Lázně - Dva loňští mistři republiky ve sprintrallye jsou z Karlovarského kraje, a oba zítra v Okříškách na Vysočině odstartují své snažení za obhajobou titulu. Pavel Červenka z Karlových Varů bude s navigátorem Jiřím Volfem obhajovat pozici v nabité třídě produkčních vozů s Mitsubishi Lancer Evo VIII.

Ladislav Henzl s Petrem Čečilem se s Hondou Civic 1,6 VTi představí jako obhájci titulu ve třídě N2 vozů s minimem úprav a motorem do objemu 1,6 litru.

"Hon na nás? Možná ano, ve třídě pojede víc vozů než loni. Sprinty bude jezdit hodně lidí, kteří loni jezdili jen velký šampionát, takže konkurence bude našlapaná," míní Pavel Červenka z Media Sport Teamu.

Technika zůstala

Úřadující šampioni se představí se stejnou technikou jako v předchozí sezoně. Mariánskolázeňský pilot Ladislav Henzl vtipkuje: "Ubylo nám jen pár reklam, ale auto je původní. I stejně odřené."

Červenka s Henzlem se shodují, že klíčovou roli bude v Okříškách hrát počasí a podmínky na tratích rychlostních zkoušek.

"Celé to bude o pneumatikách," tvrdí Henzl. "Gumy s hřeby nemáme a ani je kupovat nebudeme, tak se budeme muset co nejlépe přizpůsobit. Mistr republiky by měl mít i na zimní pneumatiky, ale nestalo se tak. Vždyť říkám - pár reklam nám z auta dokonce ubylo!"

Pavel Červenka si v těchto dnech určitě nenechává utéct předpovědi počasí. Včera pohotově hlásil, že v okolí Okříšek napadl centimetr nového sněhu a že výhled na příští dny je podobný.

"Kdyby se sprint jel výhradně na sněhu, byla by to paráda. Ale stav, kdy během soutěže nasněží a za dvě hodiny sníh sleze, to bych vůbec nemusel. V měnících se podmínkách se to opravdu blíží k loterii, pokud jde o volbu pneumatik," vysvětluje Červenka.

"Myslíme si, že v Okříškách bude mokro, že by se tam úseky se sněhem a bez sněhu vyskytovat nemusely. Ovšem jistotu budeme mít až na poslední chvíli," nebere karlovarský pilot předpovědi počasí za stoprocentní.

S nízkými čísly

Jako obhájci titulu z loňské sezony vyrazí Červenka s Henzlem na trať jako první ve svých třídách. Velikou roli to může hrát především v případě Červenky, kterému pořadatelé přidělili číslo 2, ale podle jezdce je dost možné, že bude na trať zkoušek vyrážet jako úplně první.

"Jedničku má Peták s cliem S1600, ale možná požádá pořadatele, aby ho ve startovní listině posunuli o něco dozadu. A pořadatelé by mu jako jezdci s prioritou FIA B nejspíš vyhověli," přemýšlí Pavel Červenka.

"Kdyby byl na trati poprašek sněhu, nebylo by to nic ideálního. Deset aut vypráší silnici až na asfalt a pak už se jezdí jinak. Všechno opravdu bude záležet na počasí," ví Červenka. "První vyhrání z kapsy vyhání, ale každá výhra se počítá," směje se karlovarský pilot, když má mluvit o svých ambicích.

 


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž