Čísla jsou nemilosrdná. Poslední závod vyhrál tým Ferrari minulý rok v Singapuru, poslední titul díky Kimimu Räikkönenovi v roce 2007, totální dominanci předvedla nejúspěšnější stáj historie šampionátu ještě o tři roky dřív s poslední hvězdnou sezonou Michaela Schumachera.
„Padli až na dno,“ psali horkokrevní žurnalisté při loňských strategických propadácích slavné ekipy a mnoha často až neuvěřitelných faux-pais při přezouvání pneumatik v boxech.
S tím Binotto souhlasí, od chvíle, kdy v lednu 2019 nahradil na pozici šéfa Maurizia Arrivabeneho, jede Ferrari z kopce. Nicméně prosí o trpělivost. Je přesvědčen, že jeho proces restrukturalizace zdárně pokračuje a blíží se další vítězné éra, kterých už nejzářivější tým historie Grand prix prožil několik.
„V lidi, kteří pracují v Gestione Sportiva, mám naprostou důvěru,“ uvedl italský manažer na stránkách týmu. „Jsme na začátku dlouhého procesu, který směřuje k dalšímu vítěznému cyklu. Chvíli to bude trvat, ale celá naše společnost tomu rozumí a podporuje tuto vizi.“
Nový monopost Ferrari SF1000 nenaplnil očekávání. Nebo spíš je hluboko za ním. Scuderia namísto boje s Mercedesem vlaje na chvostu středu pole, rychlostně prohrává také s týmy jsou jsou Red Bull, Racing Point nebo McLaren. Podle italského tisku je Binotto v ohrožení, stejně jako celé vedení závodního týmu a všichni, kteří vedli stavbu letošního stroje.
Mattia Binotto si je však jistý, že nastoupil správnou cestu. „Některé věci, které o nás píšou, jsou trochu frustrující. Vyhazováním lidí auto nezrychlíte,“ vzkazuje kritikům. Pokud jde o začátek letošní sezony, manažer připustil, že očekávání byla vyšší. Na vině je podle něj komplikované předsezonní testování. Nové auto nefunguje a nyní se ve Ferrari snaží všichni všemožně zjistit, proč.
„Po třech závodech je jasné, že forma je opravdu špatná a potřebujeme urychleně reagovat. Celý projekt letošního vozu byl zrevidován a snažíme se najít možnosti ke zlepšení v rámci letošních pravidel. Asi bude také třeba podívat se na naše pracovní postupy a zlepšit metody v naší organizaci. Ale nejdřív musíme porozumět tomu, jak jsme se do této situace dostali,“ zakončil Binotto.