Hned dvakrát okusili nástrahy úzké a betonovými zdmi lemované trati, v samém srdci rumunského hlavního města, jezdci světového šampionátu gétéček. Po neblahých zkušenostech z loňského roku totiž letos pořadatelé rozdělili původně dvouhodinový závod do dvou hodinových klání.
Převzali tak formát, který se několik let praktikuje ve světovém šampionátu cestovních vozů, s tím rozdílem, že v každém závodě se rozdělovala pouze polovina bodů a ceny se předávaly až po nedělním závodě.
Další velkou změnou proti loňskému roku bylo i počasí. Zatímco v minulém roce trápil všechny neustávající déšť, tentokrát to pro změnu byly tropické teploty okolo 40 °C.
Závod nabídl divákům dramatickou podívanou. Hned od prvního kola se rozpoutal velký souboj mezi oběma vozy Corvette týmu Phoenix. Dvojice Deletraz-Fässler musela odolávat stálému tlaku druhé týmové posádky Hezemans-Gollin.
Že zde neplatila žádná týmová režie, ale že šlo o opravdu ostrý souboj, dokazoval i nervózní Hezemans, který gestikulací na boxové zídce mohutně povzbuzoval svého spolujezdce k útoku. Když ale Deletraz projel vítězně cílem, byl jedním z prvních, kteří mu přišli poblahopřát, za což oba sklidili od svého týmu uznalý potlesk.
"Byl to dobrý závod, dohonili jsme naše kolegy, ale předjíždění jsme pak už neriskovali. Zítra budeme mít ještě další možnost, kdy se budou rozdělovat stupně vítězů," komentoval Hezemans první závod.
Míst k přejíždění bylo na okruhu lemovaném po celé délce betonovými zdmi opravdu velmi málo. O to více oceňovali diváci na tribunách každý skutečný předjížděcí manévr potleskem. Těch platících se na okruhu sešlo více jak 40 tisíc, ale k nim je ještě nutno připočítat stovky až tisíce lidí na balkonech, v oknech, ale i na střechách okolních domů.
V neděli se tak oba žluté vozy Corvette postavily vedle sebe v první řadě, připravené k pokračování sobotního souboje. Start se ale opět vydařil lépe posádce Fässler-Deletraz, kteří si v úzkých městských ulicích udrželi první pozici a v závěru se trak mohli radovat ze svého prvního letošního vítězství.
Naopak jejich pronásledovatelé Hezemans – Gollin vyšli tentokrát naprázdno. Od startu sice stále drželi druhou pozici, ale když v závěru Gollin stupňoval svůj tlak a snažil se o jejich předstižení, na výjezdu z jedné zatáčky chyboval a boční náraz do zdi ukončil všechny jeho naděje.
Zbývající dvě místa na stupních vítězů připadly týmu Vitaphone Maserati, pro který znamenal nečekaný přísun mistrovských bodů další posílení vedoucí pozice v šampionátu. "Byl to skvělý víkend. Vyhráli jsme kvalifikaci, zvítězili v sobotním závodě a nakonec i v dnešním druhém," jásal Fassler.
"Věděli jsme že nemůžeme jet příliš tvrdě, protože to bylo velmi nebezpečné. Stačila jedna malá chyba a všechno je ztraceno. Hranice mezi vítězstvím a odpadnutím tady byla velmi malá," svěřoval se po závodě.
Spokojeností zářil i třetí Bartels: "Chtěl bych poblahopřát vítězům, kteří nám ukázali, jak se závodí v takovýchto podmínkách. A Marcel je mužem víkendu! To, jak tančil s vozem v ulicích, bylo fantastické. Ale my jsme také spokojeni, třetí místo je pro nás fantastický výsledek a díky tomu máme pohodlné vedení v mistrovství."
V kategorii GT2 si svoje první vítězství vybojovala posádka týmu CR Scuderia Ferrari Andrew Kirkaldy a Rob Bell, když v samotném závěru dokázal Kirkaldy předstihnout do té doby vedoucího Bruniho z týmu AF Corse.
"Tyhle dva závody byly fantastické a okruh nám vyhovoval," radoval se Kirkaldy z premiérového vítězství. "Ale bylo to hodně náročné, hlavně to teplo." To pořádně potrápilo i vítězného Deletraze, který se po závodě jen s obtížemi udržel na nohou. "Ve voze bylo přes 60 °C a Jean-Denis musel po závodě vyhledat lékařské ošetření," vysvětloval následně jeho nepřítomnost na tiskové konferenci spolujezdec Fässler.
A jaká bude budoucnost městského závodu? Za všechny to vyjádřil Michael Bartels: "Rád bych jménem všech jezdců poděkoval zdejším pořadatelům za organizaci tohoto závodu. Všichni odvedli spoustu práce, protože uzavřít třímilionové město po dobu několika dní není právě jednoduché. Závod ale proběhl bez větších problémů a doufáme, že se ho podaří v kalendáři zachovat."
Teď jezdce čeká brněnský Masarykův okruh, kde se 14. září společně se dvěma závody evropského mistrovství vozů GT3 uskuteční další závod světového seriálu.
. Výsledky 1. závod 2. závod Průběžné pořadí po 6. závodech – jezdci GT1 Jezdci GT2 Týmy GT1 Týmy GT2 |