Jezdci škodováckého týmu považují soutěž vedenou klikatými cestami nad italskou Riviérou za záludnou. Tvrdí, že za to může nepředvídatelné počasí - časté mlhy, déšť a silný vítr.
Didieru Auriolovi ale tamní silnice svědčí. V okolí San Rema už třikrát vyhrál. Ovšem s fabií WRC tady pojede poprvé. Na asfaltu čeká nové škodovky teprve druhý start po jejich premiéře v Německu.
"San Remo je úplně o něčem jiném. Hlavní rozdíl je v opotřebení pneumatik, protože tady jedeme v horách nahoru a hned dolů s častým bržděním před úzkými vlásenkami. Na pneumatiky musíme hodně myslet. Pomohl by nám tady déšť, protože pak jsou podmínky pro všechny vyrovnanější," míní Didier Auriol.
Podobný názor má na italskou soutěž také vedoucí škodováckého motorsportu Petr Kohoutek. I no je přesvědčený, že nastávající rallye má jen pramálo společného s úvodním asfaltovým startem fabií v Německé rallye.
"Bude to úplně nová zkušenost. Ale dospěli jsme k bodu, kdy jsou naše auta natolik spolehlivá, že by měla být obě na cílové rampě. To je náše hlavní meta," prohlašuje Petr Kohoutek.
Druhého pilota škodovácké stáje, Toniho Gardemeistera, už fanoušci neuvidí s bandáží na ruce. Tu používal v předchozím podniku MS v Austrálii, neboť mu zpevňovala zápěstí zlomené při hokejovém charitativním zápase ve Finsku. Také on by si přál vokolí San Rema déšť.
"San Remo je možná tou nejzrádnější ze všech třech asfaltových rallye, které nás letos ještě čekají. Silnice se zanášejí nečistotou, kterou vytahují soutěžní vozy z krajnic v zatáčkách a navíc se kluzký povrch často mění. Vůbec bych nebyl proti, kdyby bylo špatné počasí - za deště a mlhy nemůže jet nikdo naplno," uvažuje Toni Gardemeister.
Italská Rallye, která obsahuje 17 rychlostních zkoušek, startuje v centru San Rema pátek ráno, cíl je naplánován na nedělní odpoledne. Seznamovací jízdy jsou na programu od pondělí. Rallye se tady jede naposledy, pořadatelé plánují přesunutí podniku na Sardinii, kde by se mělo jet už příští rok.