„Bohužel odpadá původní varianta účasti Aliyyah Kolocové a Davida Vršeckého v tamním mistrovství, protože v důsledku pandemie koronaviru je zakázána účast cizinců,“ uvedl šéf komunikace stáje Jan Kalivoda. Finančně náročná transakce tedy byla nutností: „Víceméně nebylo zbytí. Příští týden posíláme Mercedes AMG GT3 do Číny a na něčem v Evropě závodit musíme.“
Druhý fešácký mercedes se představí na vybraných sériích na starém kontinentu. A hlavně bude sloužit k přípravě mladých talentů pod dohledem zkušeného Vršeckého.
Všechno zlé je pro něco dobré, takže týmový boss Martin Koloc v tom vidí novou příležitost. „GT3 bude konečně po roce nasazená do čínského šampionátu GT pouze s lokálními závodníky z projektu Buggyra Academy China. Nám tak opět nezbylo než se zase rozrůst. Jde aktuálně o jeden z nejlepších závodních strojů pro přípravu jezdců bez použití přítlaku. Plánujeme s ním účast ve vybraných evropských sériích GT4, je jistá francouzská série. Hodláme startovat i ve stále populárnějším ESET Cupu,“ prozradil majitel Buggyry.
K bleskovému pořízení nového žihadla pomohly i kontakty Antonína Charouze. „Navázali jsme na historicky úspěšnou spolupráci Tondy s AMG, a protože spolu děláme projekty spojené s výchovou mladých jezdců, byla transakce podstatně jednodušší,“ přiblížil Koloc.
Patron projektu Vršecký s Kolocovými dcerami Aliyyah a Yasmeen už má za sebou v novém fáru první kilometry. „Mercedes AMG GT4 je ideální pro vývoj jezdců, kteří později přejdou na hodně rychlý speciál. Auto bych nazval hledačem a posouvačem limitů. Pro holky ideální. Má sice přes 500 koní, ale netrestá chyby s takovou razancí jako GT3, je hodnější, čitelnější a předvídatelnější,“ osvětlil Vršecký.