Pojedou spolu šest dílů juniorského šampionátu, které doplní další čtyři starty. Společná premiéra v novém voze Citroën C2 S1600 je čeká o víkendu ve slavném Monte Carlu. „Chceme se spolu sehrát a odzkoušet techniku na bodované závody,“ naznačil Tománek cíl pro letošní premiéru.
Jak jste se dali dohromady?
Spolupracovali jsme už loni. Když jsem marodil a nemohl závodit, jezdil jsem s týmem Jipocar po českých i světových soutěžích. No a když mně vypršela smlouva s Fordem, plácli jsme si.
V minulé sezoně jste působil v silném továrním týmu Ford, letos jste v české soukromé stáji. Musíte změnit způsob práce?
Motivaci mám pořád stejnou, vždyť zase pojedu mistrovství světa. Ale asi budu mít víc práce, protože tovární spolujezdec je opravdu jenom spolujezdec a o nic víc se nestará. Tady se budu muset vrátit k české tradici. To znamená plánovat závody se vším všudy, mít daleko větší přehled o týmu, koordinovat všechno kolem sebe.
Každý jezdec má odlišný způsob psaní poznámek. Liší se Prokopův rozpis od Krestova?
Ano, proto si na něj musím zvyknou. Ale budeme pracovat na tom, aby byl vhodný pro obě strany.
Šéf ForduWilson nikdy neopomněl zdůraznit, že máte velkou zásluhu na Krestově vzestupu v závěru minulé sezony. Jak se tato slova poslouchají?
Potěší, ale chválu považuji za zbytečnou. Velkou roli hrál fakt, že jsme s Romanem strávili v autě jedenáct let, takže společný vývoj musí být znát.
Loni jste závodil v silném modelu WRC, letos pojedete s vozem s jednou poháněnou nápravou. Čeká vás velký skok?
Bude to větší pohoda, protože se nejede tak rychle. (smích) Ovšem Rallye Monte Carlo je pro dvoukolku mnohem náročnější než pro vůz WRC. Jedna poháněná náprava nedokáže tak snadno zdolávat nástrahy počasí.
V Monte Carlu budete závodit už popáté. Najdete si čas na návštěvu slavného kasina?
Nikdy jsem tam nebyl. Proto doufám, že tentokrát to vyjde.