„Po zvážení všech rizik jsme Itálii vypustili, protože by to pro nás mohlo znamenat i předčasný konec sezony. Dlouho jsme start zvažovali, ale nakonec jsem rozhodl, že pro jistotu nepojedeme. Je to škoda, ale stálo by nás to velké náklady a nemohli jsme se dokonale připravit,“ prohlásil aktuálně nejrychlejší český vrchař.
Prudká i pozvolná stoupání, ostré zatáčky a horké klima. To pro Benešův černooranžový monopost nebyly na více než sedmnáctikilometrové trati vhodné podmínky, ve kterých by mohl s konkurencí bojovat o další body do hodnocení evropského šampionátu.
„Kopec je velmi náročný na techniku a my bychom nebyli schopní na sto procent uchladit motor, abychom ho nezničili. Jsou potřebné dvojité chladiče, trať je opravdu dlouhá a svým profilem hodně pomalá. Jezdí se tam velký úsek, kdy se řadí jen jednička a dvojka. To by v kombinaci s vedrem nemuselo dopadnout dobře. Dvakrát jsme tam byli a i s novými chladiči měla auta problémy,“ zavzpomínal Beneš.
Trať je navíc náročná na pneumatiky, jelikož jsou potřebné jiné směsi, než na jiných místech. Tým by tak musel koupit minimálně dvě sady gum, což by závod ještě více prodražilo.
Šance jsou otevřené
Ačkoliv držitel loňského Zlatého volantu přišel o možný přísun bodů, pauza by ho nemusela zase tak mrzet. Italské klání totiž bylo už sedmým v pořadí z dvanáctidílného seriálu mistrovství Evropy, takže se jeho výsledek započítával do druhé poloviny sezony.
„Jeden nejhorší výsledek se bude škrtat, doufáme proto, že to bude právě tenhle a vše ostatní klapne. Než bychom opravili případně poničený motor, nestihli bychom třeba jiné závody. Pojedeme jinde a věřím, že se bude dařit a ve skupině vyhrajeme. Bodově jsme porovnaní, takže i šance na druhé místo v absolutním pořadí jsou otevřené. Auto na vítězství má,“ řekl Beneš.
Jeho nejbližší konkurenti se mu v průběžné klasifikaci nevzdálili. Francouz Sebastien Petit a Ital Fausto Bormolini start v podhůří Alp rovněž raději vynechali. Lucemburčan David Hauser se mezi nejrychlejší neprosadil.
Jediný, kdo se trhl, byl neohrožený vládce a domácí „stíhačka“ Simone Faggioli, který s Normou M20 FC překonal svůj traťový rekord a šestým prvenstvím při stejném počtu startů potvrdil dominanci.
Jediné absence italského krále Faggioliho v této sezoně dokázal Beneš dokonale využít při předchozím závodě v polské Limanowe, kde s přehledem porazil všechny soky. Tamní podmínky přitom byly poměrně zrádné.
„Na závod začalo pršet, takže někteří soupeři museli přezouvat. Na mokru to klouzalo jako na ledu, ale tlačil jsem naplno, protože když jedete na jistotu, vteřiny utíkají hrozně rychle a propad by mohl být velký,“ dodal Beneš, jenž předchozí víkend strávil přípravou doprovodného autobusu i vylepšováním závodního auta.