Auriol měl problémy ještě před závěrečnou rychlostní zkouškou, a sice s hydraulikou převodovky, kvůli čemuž byl nucen přepnout na manuální řazení.
Mechanici mu později vyměnili hydraulický válec a Francouz pokračoval. Jenže v poslední, necelých sedm kilometrů dlouhé erzetě, motor vypověděl službu nadobro.
Auriolova fabie zůstala stát na trati a poslední rychlostní zkouška musela být na čas přerušena. "Je velká škoda odstoupit právě teď," litoval francouzský jezdec. "Dokud všechno pracovalo jak má, ukazovalo auto velký potenciál. Kombinujeme a testujeme celou řadu nových komponentů, a tak je jasné, že některé fungují lépe než jiné. Nevidím ale důvod, proč bychom v budoucnu neměli být plně srovnatelní se současnou špičkou," přemítal Auriol.
Ani Gardemeisterovi se nevyhnuly problémy. Už v úvodu etapy mezi moselskými vinohrady jej trochu zlobily brzdy, které reagovaly až při hlubším sešlápnutí pedálu. "S výkonem auta jsem pro tuto fázi spokojený," řekl po skončení etapy.
"Územím Baumholderu jsem projel bez problémů a mezičasy z jednotlivých úseků ukazují, že už teď jsme celkem konkurenceschopní a blížíme se špičkovým týmům. Fabia je však nové auto, takže zatím nejedu naplno. Důležitější je najet co nejvíce kilometrů, abychom získali maximum informací o chování vozu jako celku," tvrdil zatím dvanáctý Fin.
O dvě místa za ním zatím figuruje v průběžném pořadí Roman Kresta s peugeotem. "Škoda, že jsem na čtvrtém testu vycestoval mimo asfalt. Na páté erzetě mi to pak v jedné ze zatáček ujelo a kolem jsem trefil sloupek na jedné z vinic," líčil český jezdec svá páteční zaváhání.
"S poškozenou geometrií jsem pak jel radši opatrně, abych neriskoval zbytečné odstoupení. Mechanici vše opravili, takže jsem do závěrečné erzety mohl nastoupit bez jakýchkoliv vážných problémů," dodal Kresta.