Dvojnásobný mistr světa začínal Velkou cenu Bahrajnu v devátém kole z devatenácté příčky. Navíc nemohl používat systém DRS pro předjíždění na rovinkách, takže jeho postup vpřed startovním pole byl pomalejší.
Fernando Alonso nedokončil v roce 2013 Velkou cenu Malajsie, při níž přišel v tlačenici po startu o přední křídlo a skončil ve štěrkové únikové zóně. Pokud neměl problémy, byl skvělý. Na úvod roku v Austrálii obsadil druhé místo, před týdnem v Číně slavil zasloužené vítězství.
Na okruhu v Bahrajnu však byl bez šance. S porouchaným autem se přesto dokázal vrátit do desítky nejlepších, před cílem však na sjetých pneumatikách nestačil a prohrál hned několik soubojů o umístění. Osmé místo pro něj bylo v Sáchiru maximem.
"Bylo to velmi obtížné," konstatoval smutně. "Zastavil jsem dvakrát ve dvou kolech, takže jsem byl na konci celého pole a navíc jsem měl minimální šanci předjíždět. Byla to tragédie."
Ferrari letos vyhlásilo útok na titul, po čtyřech prvních závodech však ztrácí Alonso na lídra celkového pořadí Vettela již třicet bodů a Felipe Massa, kterého v Bahrajnu vyřadily dva defekty, dokonce 47. V evropských závodech bude muset tým z Maranella zabrat, jinak skončí sezonu pošesté za sebou bez mistrovských oslav.