"Jsem šťastný, že jsem zpátky. Mým prvořadým úkolem je, abych stáji pomohl k titulu šampiona ve značkách, kde Alfa soupeří s BMW," prohlásil Tarquini, kterého z jeho startů v Brně zná dobře i český fanoušek.
Poprvé zde jel již v roce 1987 maposledy loni. Za oficiálním prohlášení je však třeba vidět něco jiného - podpora jedničky týmu Fabrizia Giovanardiho, kterému k titulu mistra schází jen kousek.
Závodník, který loni skončil v ME cestovních vozů druhý s Hondou Accord, nahradí v týmu krajanku Romanu Bernardoni. "Naše dohoda zní zatím pouze pro závody v Donigtonu, zda pojedu i finále v Estorilu, zatím netuším," poznamenal Tarquini.
Na řízení Alfy Romeo i na britskou dráhu má dobré vzpomínky. K jeho největším úspěchům totiž patří titul mistra britské prestižní série BTCC, který po velkých bojích získal v roce 1994. S Alfou závodil i o rok dříve v Itálii či v roce 1996 v sérii ITC. Pak přešel k Hondě, s níž závodil v německém, britském i evropském Superturismu.
ME cestovních vozů - jezdci:
1. F.Giovanardi Alfa Romeo 106
2. N.Larini Alfa Romeo 85
3. J.Müller BMW 68
4. D.Müller BMW 58
5. R.Rydell Volvo 41
6. F.Ekblom BMW 17
7. J.Gene BMW 8
8. P.Ruberti Alfa Romeo 7
9. J.Hanson Volvo 6
10. R.Colciago Alfa Romeo 6
ME cestovních vozů - značky:
1. Alfa Romeo 196
2. BMW 141
3. Volvo 47
Gabriele Tarquini (vpravo)po startu loňského závodu ME cestovních vozů v Brně. To ještě řídil Hondu Accord týmu JAS. |
Dirk Müller na BMW 320i bojuje v Brně s expilotem F1 Nicolou Larinim na tovární Alfě Romeo 156 GTA. |
Fabrizio Giovanardi vede soupeře ve druhém závodě ME cestovních vozů. |
Jezdci BMW Schnitzer, jmenovci Jörg a Dirk Müllerové, vedou v Brně Alfy Romeo a Volvo Jamese Hansona. |