Sám se snaží dál svůj produkt inovovat, zvyšovat atraktivitu lyžařských etap. Třeba i hledáním nových destinací - Švýcarsko a Rakousko už byly zmiňovány jako potenciální kandidáti na příští rok, zájem projevilo Polsko a znovu i Česká republika.
K tomu Capol ctí heslo: Ideální je rovnováha mezi bláznovstvím a géniem.
Když Švýcar před pěti lety Tour zakládal, smáli se mu. Budeš ve stínu Turné, nedáváme ti šanci na přežití, slyšel. Jenže Tour "kvete" a stačí se podívat do reglementu závodů, kapitola prize money a bude hned jasné, kdo má našlápnuto na pozici jedničky.
Skokani: celkový vítěz si přijde maximálně na 57 tisíc eur, ale to by musel zopakovat grand slam ve stylu Svena Hannawalda - vyhrát všechny čtyři závody, k tomu získá terénní Subaru Forester v hodnotě 25 tisíc. Za triumf v jednotlivém závodě se vyplácí 8 tisíc eur.
Běžci: v Oberhofu odstartovala cesta lyžařů za prémiemi ve výši 842 155 eur, celkový vítěz ukrojil z dotace 120 tisíc.
"To je asi proto, že my najedeme víc kilometrů, ne?" vtipkoval Lukáš Bauer, dvojnásobný šampion Tour. "Ale vážně: jde hlavně o záměr federace FIS vytvořit něco exkluzivního. A když bude Tour exkluzivní finančně, bude se o ní víc psát a budou se na ni o to víc připravovat sportovci."
"Tyhle prémie jsou milníkem v zimních sportech, ale nebyly nijak uměle vyvolané," říkal pro Die Presse ředitel Tour Capol. Jde o výsledek tvrdé práce, která prý u skokanů schází. Proto teď trpí nedostatkem velkých sponzorů. "Oni žádný marketingový koncept nemají."
Tour už 16 měsíců spravuje společnost FIS Marketing AG. "Tím zmizely konkurenční agentury a my tak prodáváme reklamní balíčky na celou zimu, jako je tomu ve formuli 1 nebo Lize mistrů," vysvětlil Capol.
Ve sportovním byznysu trvá, než se značka zabuduje. Tour už si sice pozici vybudovala, ale má ještě rezervy v diváckém zájmu. I když podle statistik ji loni u televize sledovalo přes 460 milionů diváků.
A výšlap na Alpe Cermis je nejsledovanější závod sezony běžců na lyžích. "Ale s Turné nebo Tour de France se pořád rovnat nemůžeme," ví Capol.
"Pro skoky hraje to, že jsou na jednom místě," uvažoval Bauer. "Jako na fotbale lidi přijdou, koupí si buřta a jsou spokojení. U nás musíte běhat po kopcích, Tour je televizní závod. Navíc kromě té sjezdovky tu nejde o život, zato na skocích každý vidí tak trochu krev, což lidi přitahuje."