"Odjeli jsem tam jen 25 kol, což nám možná pomůže v první půlhodině úvodního tréninku. Ostatní týmy nás ale brzy dohoní, jakmile si trať vyzkouší," řekl Head před historicky prvním závodem formule jedna na Středním východě.
Williams se na zbrusu nové závodiště v metropoli Manáma podíval loni v prosinci, kdy v Bahrajnu představil loňský model monopostu FW25. Na okruhu dlouhém 5,4 kilometru pak kroužil testovací jezdec Marc Gene.
Zástupce stáje prý překvapilo, jak dobře vůz na trati vedoucí z oázy na kraj pouště u bahrajnské metropole seděl. Týmy se totiž obávaly, že jezdci budou mít kvůli všudypřítomnému písku problémy s ovládáním svých monopostů. "Pokud nepřijde písečná bouře, bude to dobré," ulevil si Head.
Ve prospěch Williamsu a dalších stájí používajících pneumatiky Michelin by mohla hrát roli při snaze zastavit dominanci Ferrari očekávaná vysoká teplota trati, která by měla přesáhnout 40 stupňů Celsia.
Narozdíl od konkurenčních pneumatik Bridgestone totiž mají Micheliny v horku lepší přilnavost a Kolumbijec Juan Pablo Montoya by to rád zúročil. V Sepangu mu to v neděli nevyšlo a musel se spokojit s druhým místem za Michaelem Schumacherem. Němec zatím vyhrál oba letošní závody.
Areál v Bahrajnu projektoval německý architekt Hermann Tilke, který navrhl rovněž moderní trať v malajském Sepangu a čínské Šanghaji. Okruh, jehož stavba stála 150 milionů dolarů, přivítá hvězdy formule 1 poprvé o prvním dubnovém víkendu.