Farina v ní pronásledoval vedoucího siamského prince Biru, ve zvířeném prachu však přehlédl dlouhou levotočivou zatáčku, v té chvíli jel rychlostí 180 kilometrů v hodině. Jeho vůz vletěl do příkopu, který měl být prázdný. Jenže nebyl.
Pořadatelský vůz sice odtud před závodem diváky vyhnal, poté co uslyšeli hřmění přijíždějících strojů, se však vrátili zpátky.
Nastal zmatek přehlušovaný voláním o pomoc. Sanitky naložily deset těžce zraněných, dvěma z nich se stalo Farinovo maserati osudným.
A o život mohl přijít i samotný Farina, který při havárii vypadl z vozu. Když se vypotácel zpátky na kraj silnice, udělal stejnou chybu jako on projíždějící Angličan Parnell. V poslední chvíli však stačil Farinu odstrčit rukou, kterou si při kontaktu s ním vymknul.
Tolik historie, která dala zatáčce jméno "Farinova". Může se tak pyšnit tím, že je pojmenována po historicky prvním mistrovi světa formule 1. Na tento triumf Farina dosáhl jen o rok později.
Půl století poté se jméno Farina začalo v Brně vyjímat znovu. Jel se tady totiž poprvé závod do vrchu nazvaný "Vzhůru Farinovou zatáčkou" – jehož se dnes a zítra pojede už jubilejní desátý ročník. Opět jako jeden z dílů seriálu mezinárodního mistrovství České republiky.
Na trati si mohou pamětníci připomenout atraktivní úseky někdejšího přírodního Masarykova okruhu, k nimž kromě Farinovy a Baltisbergerovy zatáčky patří i horizont nad kohoutovickou hájenkou, kde bývá cíl. Na jezdce po oba dva dny čekají tři jízdy, začíná se ve 13 hodin.
GIUSEPPE FARINA. Slavný italský závodník dal na starém Masarykově okruhu jméno zatáčce, kde havaroval. |