Průměrně stráví pilot při zastávce v boxech mezi dvěma a půl a třemi vteřinami. Sainz se mohl rozjet až po více než dvanácti sekundách.
„Byl to chaos, celý závod jsme měli problémy. Začalo to tím nepovedeným pit stopem,“ přiznal po závodě Sainz.
Jenže se nejednalo o jedinou starost, se kterou se musel španělský jezdec vypořádat.
Desátý triumf dominantního Verstappena. K domácí výhře mu pomohl safety car |
Při poslední zastávce v boxech, čtrnáct kol před koncem, kdy se na trať dostal safety car, vyjel těsně před projíždějícím Fernandem Alonsem.
Za „nebezpečné vypuštění“, jak stojí v pravidlech, obdržel pětivteřinovou penalizaci. Té ale Sainz nerozumí a nebere ji jako spravedlivou.
„Z boxů jsem byl vypuštěn správně, ale problém byl v tom, že jsem musel brzdit, abych nesrazil mechanika McLarenu,“ bránil se.
McLaren má garáž přímo před Ferrari, kam k zastávce akorát odbočoval Lando Norris. Jeden ze servismanů tradičně zamířil za záď vozu, kterou pro výměnu kol musí nadzvednout.
„A já dostal penalizaci, jen protože jsem se vyhýbal. Je to velmi frustrující a chystám se o tom mluvit s FIA, protože tomu nerozumím,“ řekl Sainz.
I vzhledem k pozdnímu safety caru nebyly rozdíly mezi piloty v cíli příliš velké, proto přičtených pět vteřin poslalo Sainze z páté pozice až na osmou za Péreze, Norrise a Alonsa.
Ale zdaleka ne vše mohou v italské stáji svést na nepovedené zastávky v boxech. Autu na rozdíl od kvalifikace chyběla v závodě rychlost.
„Právě na závodním tempu musíme zapracovat nejvíc. Celkově se auto neřídilo lehce, bojoval jsem se zadní částí, která se hodně přehřívala,“ podotýkal Sainz.
Na nápravu mají ve Ferrari pouze týden. Pak je totiž čeká domácí Velká cena v Monze.