"Jediným způsobem, jak lze v Bahrajnu zorganizovat závody bez incidentů, je kompletní vojenské uzavření. A to je neakceptovatelné pro F1 i Bahrajn," řekl listu Guardian jeden šéf stáje F1, který si nepřál být jmenován. "Cesty tam se bojím stejně jako ostatní šéfové."
V Bahrajnu dál pokračují demonstrace, v pondělí tu například vybuchla bomba, která zranila sedm lidí. Na což reagoval i boss F1 Bernie Ecclestone: "Jestliže tam týmy nechtějí cestovat, nemůžeme je nutit." Podle něj však závod může zrušit pouze Mezinárodní automobilová federace FIA či bahrajnští pořadatelé.
Ti se ale - navzdory vyjádření demonstrantů, že každý, kdo se na Velké ceně bude podílet, je jejich nepřítelem a hrozí mu odveta - nechtějí závodu vzdát. "Nevím, proč se do toho tahá politika. Vždyť závody se nekonají pro úřady. Hostili jsme sedm Velkých cen a většina diváků nepatřila do královské rodiny," tvrdí šéf okruhu Zayed Alzayani. "Bahrajn závody potřebuje, protože bez nich trpí ekonomika."
Z Velké ceny do státní pokladny putuje přímo 220 milionů dolarů a nepřímo dalších 400. Ale to týmy i funkcionáře nejspíš neoblomí - je tu riziko, že demonstranti budou závod blokovat. Navíc mezi zájemci o pořádání F1 je konkurence, už teď je jasné, že příští rok přibude závod v americkém New Jersey, blízko k podpisu je i Francie či Argentina. A pakliže Bahrajn letos znovu padne, v šampionátu se stěží udrží.
Kdy tedy padne rozhodnutí? Během několika dní. O víkendu se totiž jede v Číně, odkud se mají týmy přesouvat právě do země v Perském zálivu. A jelikož jsou stáje v nejistotě, mají zakoupené dva typy letenek: do Bahrajnu i domů. Počítají s těmi druhými...