V BARu se těší hlavně na fanoušky

  • 1
Bryckley - Monza je nejstarším okruhem v seriálu formule 1 a navzdory celé řadě přestaveb si uchovala svůj původní charakter. Je stále nejrychlejší. S problémy při brždění, kdy kvůli nízkému přítlaku je auto velmi nestabilní se bude muset vypořádat i stáj BAR. "Monza je poslední vysokorychlostní tratí, která v kalendáři zbyla. To znamená dlouhé rovinky, velmi málo zatáček a velmi nízký přítlak. Je to skutečný závodní okruh, a ačkoli jsem zde vždy neměl štěstí, moc se tam těším. Italští fanoušci jsou neuvěřitelní," nechal se slyšet Jacques Villeneuve.

"Dráha má některá místa, kde je radost řídit. Například první zatáčka Lesmo se projíždí na třetí nebo čtvrtý rychlostní stupeň střední rychlostí, která je v Monze stále 160/170 km/h. Zato druhou Lesmo nemám rád. Dříve bývala skvělá, dala se projet na plný plyn. Nyní po přestavbě vás zcela rozhodí. Musíte dupnout na brzdy a po výjezdu z ní máte problémy vůz udržet, aby se neklouzal. Monza dokonale prověří auto, a tak doufám, že nás nepotká žádný technický problém a dokážeme využít možností k předjíždění, které trať nabízí," dodal mistr světa z roku 1997.

"Monza je velmi rychlý okruh, ale z hlediska pilota není složitá, protože nemá příliš mnoho zatáček," přidal se druhý pilot British American Racing Olivier Panis. "Je velmi důležité nalézt správně vyvážené nastavení aerodynamiky. Kvůli rychlosti na rovinkách potřebujete nízký přítlak a kvůli stabilitě při brždění do zatáček dobrou mechanickou přilnavost. V Monze bývají zajímavé závody, protože zde je několik míst vhodných k předjíždění. Atmosféra bývá úžasná. Tifosi jsou skvělí a vytváří ohlušující kulisu. I když nejste pilot Ferrari, cítíte se tam skvěle."

Stejně jako všechny ostatní týmy, testoval i BAR minulý týden v Monze. Kromě obou závodních pilotů se objevili za volantem i testovači Anthony Davidson a Patrick Lemaire. Hlavní náplní prací byly zkoušky pneumatik bridgestone a vylepšení aerodynamiky směřující přímo k nadcházejícímu závodu. K tomu byly připojeny další práce na elektronice a motoru honda.

"V Monze to byly velmi užitečné testy. Zaměřili jsme se na motor honda, aby neodešel před koncem závodu, jako se nám stalo ve Spa. Okruh klade vysoké nároky na auto a prověří ho dokonale v každém směru," uvedl šéf stáje Dave Richards. "Jde o poslední závod v Evropě tento rok, a tak očekáváme tvrdý souboj a naším cílem je pokračovat v pokroku a pokusit se přidat nějaké body."


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž