A nebyly to jen Kanada a Monako, kde doplatil na ztrátu tlaku paliva. V úvodním závodě sezony v Austrálii mu odešla převodovka, poté v Číně řízení. Ve Španělsku skončil po kolizi, po nezaviněném střetu v Malajsii se jen obtížně vracel do závodu.
V roce 2012 se Schumacherovi lepí smůla na pneumatiky a výsledkem jsou pouhé dva body v celkovém pořadí a osmnácté místo. Vedle týmového kolegy Nika Rosberga, který se 67 body drží pátou příčku, vypadá jak naprostý amatér. Přitom například v Monaku ho v kvalifikaci jasně předčil. Byl lepší i na jiných tratích, ale kromě techniky nevychází Schumacherově týmu ani strategie, při zastávkách v boxech se většinou propadá.
Ross Brawn byl u všech triumfů Michaela Schumachera a teď mu je líto, že jeho jezdec a přítel nedokáže prolomit sérii nezdarů. V Montrealu se mechanici snažili v boxech opravit zaseklé pláty zadního křídla jejich násilným vrácením do původní polohy. Neměli však šanci karbonovými lištami pohnout a Schumacherovo auto putovalo do garáže.
"Závada hydrauliky způsobila, že systém DRS zůstal v otevřené poloze. Nebylo možné opravit ho v průběhu závodu," řekl Brawn po závodě. "Michaelovi se mohu jen omluvit."
Schumacher vždy stojí za týmem a nikdy si nestěžuje na chyby "svých lidí". Letos však nedokáže zabránit tomu, aby podlehl frustraci. Ani v začátcích své kariéry nebyl zvyklý na to, aby sledoval nejlepší s takovým odstupem.
"Je to pro nás všechny zklamání, ale není třeba označovat viníka, tyhle věci se stávají. Vím, že tým podává nejlepší výkony, jaké může, a ty závady jsou pro ně těžší než pro mě. Ve Valencii budeme zpět," zhodnotil sedminásobný mistr světa.