Suzucká noční můra začala pro mistra světa sezony 2008 už v pátek. Při volném tréninku nezvládl první pravotočivý oblouk zatáčky Degner, vjel na obrubník, který ho rozhodil a poslal do štěrkové únikové zóny. Neměl vysokou rychlost, ale k vlastnímu překvapení ho auto dál neposlouchalo a trefil bariéru z pneumatik.
Poškození Hamiltonova McLarenu bylo větší, než to zpočátku vypadalo, a než pilot sám předpokládal. Na dráhu se dostal až za pár hodin, ve chvíli kdy pomalu končil druhý trénink. Ta kola chyběla obzvlášť proto, že měl otestovat nové zadní křídlo a difuzor, které McLaren do Suzuky přivezl.
"Byla to obrovská chyba. Prostě jsem to nezvládl," vzpomínal Hamilton na pátek po závodě.
Poté mu tým vyměnil převodovku. Už nevykazovala ideální čísla a vedení McLarenu se chtělo vyhnout její výměně v posledních třech závodech, protože se s ní pojí ztráta pěti míst na startu. O to víc bolí její porucha v posledních kolech. Hamilton dokončil až pátý, a navíc podle všeho bude v dalším závodě opět na startu vzadu.
"Jen jsem se modlil, aby dojel do cíle," popisoval. "Auto vydávalo podivný zvuk a musel jsem kroužit po trati jen se čtvrtou až sedmou rychlostí. Bylo to náročné a měl jsem štěstí, že za mnou kromě Jensona nikdo nebyl. Takto jsem ztratil jediné místo a tým žádné. Ale alespoň jsem dojel do cíle. Po opravdu dlouhé době," dodal Hamilton.
O svých šancích na titul mistra světa hovoří dnes Hamilton velmi opatrně. Respektive už se zdá, že úspěchu sám nevěří.
"Stále je potřeba věřit ve vítězství a zůstat optimistický, ale abych byl upřímný, už mi to moc nejde. Sice jsou do konce ještě tři závody a to znamená, že jeden jezdec může získat pětasedmdesát bodů, ale všichni moji soupeři teď pravidelně závody dokončují. Ani nevím, kdy naposledy nebodovali. Bude to nesmírně těžké, ale udělám, co je v mých silách," slíbil nakonec Hamilton, který zůstával dlouho v boji o titul, protože jezdci konkurenčního Red Bullu dělali chyby a v cíli často chyběli. V závěru sezony se karta obrátila.