Marcus Ericsson s vozem týmu iSport - bývalý týmový kolega Josefa Krále vyrostl

Marcus Ericsson s vozem týmu iSport - bývalý týmový kolega Josefa Krále vyrostl v jednoho z favoritů seriálu GP2. | foto: Roman Klemm

Testy GP2: Ericsson a Leimer nejrychlejší, Král ve středu pole

  • 2
Tento týden vyrazilo šestadvacet vozů formule GP2 do posledního testu sezony 2011. První den se prosadili jezdci stáje iSport Ericsson a Dillmann, druhý vyšel ke spokojenosti především zkušenému Leimerovi a Colettimu. Josef Král zkoušel ve středu monopost týmu Trident a ve čtvrtek špičkový vůz Barwa-Addax. Zatímco se nejeden nováček dokázal blýsknout, Čechovi se nepodařilo dosáhnout špičkových časů.

Zájem o volné kokpity v GP2 (zatím podepsal jen Gutierrez u ARTu) je ohromný a třináct týmů nemělo na Circuitu de Catalunya problém je obsadit. Ve středu dopoledne ukázal Marcus Ericsson (roku 2010 Králův kolega u Super Novy), co se ve dvou sezonách v GP2 naučil. Testoval za svou letošní stáj iSport a nejrychlejším časem dne podtrhl, že bude roku 2012 patřit mezi favority. Za chráněnce vítěze Indy500 Kennyho Bracka se umístili zkušení Clos, Gutierrez a mistr seriálu AutoGP, Ceccon.

Z dvanácti nováčků přesvědčili především Melker a Dillmann – oba přicházejí do GP2 z formule GP3.

Josef Král zkoušel tak jako před měsícem v Jerezu vůz italského týmu Trident. Najezdil pouze 21 kol a se ztrátou 0,7 sekundy na Ericssona byl čtrnáctý za šampiónem evropské F3, Robertem Merhim, který převzal Čechův vůz stáje Arden.

Odpoledne bylo poněkud chladněji a časy pomalejší. Session patřila především nováčkům. Nejrychlejší čas tentokrát zajel Tom Dillmann a do první desítky se vešly i další nové naděje Melker, Rossi, Felix da Costa, Dolby a Merhi. 

Král tentokrát ztrácel na špičku více než sekundu a hlavním poznatkem jeho španělské středy byla skutečnost, že s Tridentem cesta k titulu povede jen těžko. Osmnáctá pozice jistě není umístěním, na kterém by se měl pilot s dvouletou zkušeností nacházet – i když se jednalo „jen o test“.

Ani přestup do kokpitu špičkové stáje Barwa-Addax ovšem nepřinesl výrazné zlepšení. Za poněkud chladnějšího počasí jezdil Josef sice o čtyři desetiny rychleji a více, než ve středu, také ostatní ale zrychlili. Odpoledne zůstal Král dokonce za svým čtvrtečním týmovým kolegou Jake Rosenzweigem. Tento Američan, který zatím nikde nedokázal přesvědčit, překvapil pátým časem.

Nejlepší čas celého testu zajel dopoledne Fabio Leimer. Švýcar byl již v Jerezu nejrychlejší, spolupráce s týmem Racing Engineering mu svědčí a slíbený test Sauberu-F1 mu zjevně dopřál na motivaci. Druhý byl dopoledne Sam Bird, který převzal Králův středeční vůz u Tridentu, před Gutierrezem a nováčkem Magnussenem. Škoda, že dal syn bývalého pilota F1 Jana Magnussena pro příští sezonu přednost seriálu WorldSeries.

Odpoledne si připsal nejrychlejší čas Stefano Coletti, který se do kokpitu vrátil po své těžké nehodě ve Spa.

Těžko říci, zda testy v Barceloně Královi opravdu pomohly při volbě stáje pro příští sezonu. Snad jen v tom smyslu, že ani asi o 20 procent dražší místo ve stáji Addax také není zárukou úspěchu. Bude zajímavé pozorovat, za koho pojede poslední závod roku. Příští velkou událostí sezony GP2 bude nemistrovský závod v rámci Grand Prix F1 za měsíc v Abů Zabí.

Výsledky testů GP2 v Barceloně

Dopoledne
1. Marcus Ericsson (Švé.) iSport International 1:29.705 25 kol
2. Dani Clos (Šp.) Scuderia Coloni 1:29.810 34 kol
3. Esteban Gutierrez (Mex.) Lotus ART 1:29.911 24 kol
4. Kevin Ceccon (It.) Scuderia Coloni 1:29.978 28 kol
5. Nigel Melker (Niz.) Ocean Racing 1:29.978 25 kol
14. Josef Král (Čech) Trident Racing 1:30.453 21 kol
Odpoledne
1. Tom Dillmann (Fr.) iSport International 1:30.210 35 kol
2. Esteban Gutierrez (Mex.) Lotus ART 1:30.749 23 kol
3. Nigel Melker (Niz.) Ocean Racing 1:30.769 23 kol
4. Alexander Rossi (USA) Caterham AirAsia 1:30.773 31 kol
5. Kevin Ceccon (It.) Scuderia Coloni 1:30.774 28 kol
18.Josef Král (ČR) Trident Racing 1:31.407 24 kol

Druhý den:
Dopoledne

1. Fabio Leimer (Švý.) Racing Engineering 1:29.324 30 kol
2. Sam Bird (Brit.) Trident Racing 1:29.549 20 kol
3. Esteban Gutierrez (Mex.) Lotus ART 1:29.588 34 kol
4. Kevin Magnussen (Dán.) Carlin 1:29.697 27 kol
5. Stefano Coletti (MC) Scuderia Coloni 1:29.736 25 kol
13. Josef Král (Čech) Barwa Addax Team 1:30.024 33 kol
Odpoledne
1. Stefano Coletti (MC) Scuderia Coloni 1:30.607 21 kol
2. Alexander Rossi (USA) Caterham AirAsia 1:30.749 53 kol
3. Nathanael Berthon (Fr.) Racing Engineering 1:31.023 18 kol
4. Brendon Hartley (NZ) Ocean Racing 1:31.075 28 kol
5. Jake Rosenzweig (USA) Barwa Addax Team 1:31.088 34 kol
12. Josef Král (Čech) Barwa Addax Team 1:31.411 32 kol


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž