Diskuze

Retardér musí z okruhu v Mostu zmizet

Minulou neděli šokovala veřejnost nehoda rakouského pilota Frederica Careci na mosteckém okruhu. Osmapadesátiletý jezdec svůj sedmý průjezd první šikanou (retardérem) při závodě seriálu EuroBOSS nepřežil. Ředitel okruhu, pan Gerhard Ittner, má jistě pravdu, když říká, že důvodem nehody byla výlučně chyba jezdce a že mostecký autodrom má veškerá požehnání FIA. Je ale pravděpodobné, že kdyby byl konec mostecké rovinky řešen méně podivným způsobem, nebyl by severočeský circuit po poslední neděli zmiňován evropským tiskem jen díky souvislosti se smrtí jednoho aktéra.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pavel Hanka

19. 7. 2002 14:35
Odpověď na otázku proč retardér
Vážený pane Klemme, odpověď na Vaši otázku, kterou prezentujete ve svém článku je velmi jednoduchá a stačilo se na ni zeptat přímo na Autodromu. V původní projektové dokumentaci tento prvek nebyl a dráha vypadala přesně tak, jak popisujete: rovinka zakončená mírou levou zatáčkou. Retardér byl vybudován v rámci schvalovacího řízení FIA na základě jejího požadavku a to proto, aby byla vozidla projíždějící cílovou rovinou odkloněna na levou stranu a bylo tak eliminováno nebezpečí střetu s vozy vyjíždějícími z boxů. Ideální stopa totiž v případě absence retardéru vede vpravo. Nyní je však první "zatáčka" doprava a proto nutí jezdce jet vlevo nebo alespoň uprostřed dráhy. Nejedná se tedy o nesmysl vymyšlený nezodpovědnou nebo věci neznalou osobou.
0 0
možnosti

Roman Krejčí

18. 7. 2002 8:36
Retarder byl opravdu kritizovan od zacatku
Musim vyjadrit souhlas s clankem. Vzpominam si, ze jiz po prvnich zavodech Interserie v Moste po roce 1983 se ozyvali jezdci, ze je to hodne nebezpecne. Spickovy jezdci na vozech Porsche skupiny C v retarderu vubec nebrzdili a slova tusim Waltera Lechnera, ze by si rad vedle sebe posadil toho, kdo retarder vymyslel a pak ho provezl v plne rychlosti pres nej hovorila jiz v osmdesatych letech sama za sebe...
0 0
možnosti