Více než 147 tisíc diváků zamířilo o víkendu do Hockenheimu, aby shlédly rozhodující souboj o mistrovský titul mezi dvěma jezdci, kteří si jako jediní z početného startovního pole ještě uchovali šanci na titul: Mattiasem Ekströmem na audi a Gary Paffettem na mercedesu.
A právě díky tomuto souboji získaly již sobotní tréninkové jízdy, při kterých se rozhodovalo o postavení na startovním roštu, nečekaně dramatický náboj. Úspěšnější při nich byl Paffett, jenž tak potvrdil roli favorita. Skončil sice až šestý, ale stále ještě daleko před Švédem. Ten totiž situaci vůbec nezvládl a musel se spokojit až s 15. pozicí.
V podobném duchu se pak nesl i finálový závod. Paffett si byl dobře vědom devítibodového náskoku před Švédem, a proto se pouze soustředil na hlídání své pozice. Naopak Ekström se musel, pokud si chtěl udržet svoje šance na titul, probojovávat startovním polem, aby Paffetta předstihl. Podařilo se mu však dostat nejlépe na šestou pozici, ne však před svého soupeře.
Nakonec závod dokončil jako sedmý a mohl tak jen z povzdálí posmutněle sledovat Paffettovu radost na stupních vítězů ze zisku titulu.
"Byl to neuvěřitelný pocit, když jsem projel cílem. Během závodu jsem neměl vůbec žádný čas přemýšlet o tom, co by bylo kdybych se stal šampiónem," řekl Paffett. "Byla to skvělá sezóna, souboje s Mattiasem byly úžasné. Nakonec však rozhodly poslední dva závody."
Důvod k oslavám měl samozřejmě i vítězný Schneider. "Je to skvělé znovu stát na nejvyšším stupínku. A zvláště pak při mém dvoustém závodě v DTM," radoval se Schneider.
Spokojeností zářil i šéf stáje Mercedes Norbert Haug, neboť jeho stáj vyhrála všechny tři tituly. "A to je pro nás opravdu velice cenné," prohlásil Haug.
Závod byl poznamenám nepříjemnou havárií Heinze - Haralda Frentzena. Známý německy jezdec a ex-pilot formule 1 ve 30. kole se svým vozem Opel velmi prudce narazil do bariéry z pneumatik a těžce otřesený byl okamžitě převezen do nemocnice. Podle posledních zpráv však jeho zdravotní stav lékaři hodnotí příznivě a žádné vážné nebezpečí mu nehrozí.
Poslední podnik seriálu DTM 2005 v Hockenheimu byl opravdovým vyvrcholením letošní sezóny. Celkem jedenáct závodů seriálu, z nichž jeden se konal i v České republice na okruhu v Brně, přitáhlo do ochozů celkem 922.500 diváků. Další milióny mohly sledovat závody na televizních obrazovkách v 36 zemích světa.
Výsledky závěrečného závodu:
1.Schneider (Něm./AMG-Mercedes C) 1:02:12.480 hod., 2. Green (Vel.Brit/AMG-Mercedes C) -8.076 vt., 3. Paffett (Vel.Brit/AMG-Mercedes C) -15.986, 4. Kristensen (Dán./Audi A4 DTM) -16.593, 5. Stippler (Něm./Audi A4 DTM) -26.818, 6. Fässler (Švýc./Opel Vectra GTS V8) -42.911, 7. Ekström (Švéd./Audi A4 DTM) -44.491, 8. Spengler (Kan./AMG-Mercedes C) -45.756, 9. Aiello (Franc./Opel Vectra GTS V8) -48.300, 10. Kaffer (Něm./Audi A4 DTM) -50.028.
Konečné pořadí jezdců:
1. Paffett 84 bodů, 2. Ekström 71, 3. Kristensen 56, 4. Schneider 32, 5. Häkkinen (Fin.) 30, 6. Green 29, 7. Alesi (Franc.) 22, 8. Frentzen (Něm.) 17, 9. Abt (Něm.) 16, 10. McNish (Skot.) 13.
Konečné pořadí týmů:
1. DaimlerChrysler Bank AMG-Mercedes 106 bodů, 2. Audi Sport Team Abt Sportsline 81, 3. Audi Sport Team Abt 69, 4. Vodafone-Sport Edition AMG-Mercedes 62, 5. Salzgitter-Junge Gebrauchte von Mercedes 34, 6. GMAC Stern Team OPC 29, 7. Audi Sport Team Joest Racing 21, 8. Team OPC 16, 9. Audi Sport Team Joest 8, 10. Mücke Motorsport 3.
Konečné pořadí značek:
1. Mercedes 205 bodů, 2. Audi 179, 3. Opel 45.