Oba jezdci Jordanu mají Montreal rádi

Magny Cours - Překrásný okruh vsazený do nádherného okolí Montrealu. Jezera, stromy, to je trať v Kanadě. Okruh je pojmenovaný po místní legendě Gillesovi Villeneuvovi. Trať je rychlá, i když má i velice zrádné zatáčky a šikany, nejznámější z nich je poslední zatáčka, kde už mnoho jezdců pohřbilo svou naději na dobré umístění v závodě. Okruh je u jezdců i týmů velmi oblíbený. Celý víkend je nabitý až "elektrizující" atmosférou. Celý Montreal Velkou Cenou Kanady přímo žije. Dokonce se říká, že s Velkou Cenou Kanady přichází do města léto. Závod má fantastickou návštěvnost. Okruh je oblíbený hlavně pro svou šířku, tudíž se zde celkem dobře předjíždí a závod tak nabízí divákům nezapomenutelnou podívanou.

Má vše, co by dobrý okruh měl mít, velice zajímavé šikany, zatáčky. Velká podívaná se tradičně koná hned v první zatáčce po startu. Vzpomeňte si na rok 1998, kdy s vozem krátce po startu předvedl hezké akrobatické představení Alex Wurz. O rok později létala kola od Prostu Jarna Trulliho. V loňském roce v Montrealu pršelo, takže o zábavu bylo postaráno po celý závod.

Po neúspěšné Grand Prix Monaka, strávil Tým Jordan tři dny ve francouzkém Magny Cours, během kterých pilně testoval a připravoval se na GP Francie i Kanady. Jarno
Trulli a testovací pilot týmu, Ricardo Zonta testovali první den. Zaměřili se hlavně na vyladění podvozku. Heinz- Harald Frentzen se k týmovému kolegovi, Trullimu, připojil v druhém dni testování. Stále ho však trápily bolesti, které si přivodil při nehodě v Monaku, proto po 11 kolech odjel domů odpočívat.
 
Při rozhovoru Německý pilot potvrdil, že se na Velkou Cenu Kanady vždy moc těší a to hlavně díky skvělé atmosféře, která je v Montrealu po celý víkend velmi znát. "Montreal trochu připomíná Monte Carlo, protože je to vlastně městský okruh, prostředím je ale podobný Melbourne." Pokračoval Frentzen. Podle Němce okruh velice opotřebovává brzdy. Nejnebezpečnějším místem je podle něj poslední zatáčka. "Je to velmi nebezpečné místo, hned vedle zatáčky je zeď, a to je celkem nebezpečné, jezdci v tom místě musí dávat velký pozor", zakončil Frentzen.

Němec by v Kanadě rád bodoval, v posledních letech ani jednou nedojel do cíle. Nejhorší závod zažil asi v roce 1999, kdy se mu v jedné rychlé zatáčce uvolnila část zadního křídla a Frentzen skončil velmi nehezky v ochranné bariéře. Náraz byl tak tvrdý, že si Heinz vyžádal pomoc pořadatelů.

Po odjezdu z francouzkých testů Frentzena hbitě nahradil testovací jezdec Ricardo Zonta. Trulli sledoval výkon motoru Honda, stejně jako nastavení podvozku pro Magny Cours. Zonta testoval pneumatiky Bridgestone. Při třetím a zároveň
posledním dni testování Trulli zkoušel celkový set-up vozu a hodnotil nastavení brzdného systému pro GP Kanady, kde jsou právě brzdy extrémně opotřebovávány.

I Trulli má okruh Gillese Villeneuve v oblibě hlavně proto, že je velmi rychlý. "Náš vůz v Kanadě vždy dosahoval dobrých výkonů. Velice důležité je zde perfektní nastavení vozu a brzd, které zde dostávají pořádně zabrat", komentoval situaci
italský pilot. 


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž